15°C

Погода у Лозовій

Невелика хмарність

Вологість: 59%

Вітер: 17.70 km/h

Оголошення

Дивитись усі

Туристичний маршрут

Туристичний маршрут

по місту Лозова

podatkova fill 200x120І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Харківські митники виявили кілограм срібла у валізі

Напередодні на митному посту «Харків-аеропорт» харківські митники виявили злиток зі срібла вагою 1 кілограм.

Громадянин Лівану намагався незаконно ввезти злиток, приховавши у своїй валізі. Для проходження митного контролю він обрав спрощену систему «зелений коридор», чим заявив про відсутність предметів заборонених або обмежених до переміщення через митний кордон України. Але ж в ході митного огляду багажу у валізі чоловіка був виявлений металевий злиток сріблястого кольору з маркуванням “METALOR 1 Kilo Silver 999.0 Switzerland K101407”.

Своїми діями пасажир порушив вимоги частини 4 (Переміщення банківських металів) Постанови Правління Національного банку України від 27.05.2008 №148 «Про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України».

Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за статтями 471, 472 Митного кодексу України.

Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»

10.07.2018 вийшло оновлення спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.26.9.0.

 Перелік змін та доповнень (версія 1.26.9.0) (станом на 10.07.2018)

Внесення змін до існуючих документів:

У зв’язку зі зміною електронних форматів і для забезпечення приймання та автоматизованої обробки фінансової звітності банків, яка є додатком до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною, відповідно до п. 46.2 ст. 46 розділу І ПКУ:

► J0902203 – Звіт про фінансовий стан (Баланс);

► J0902303 – Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати);

► J0902603 – Звіт про зміни у власному капіталі (Звіт про власний капітал);

► J0902703 – Звіт про рух грошових коштів за прямим методом;

► J0902803 – Звіт про рух грошових коштів за непрямим методом;

► J0903701 – Проміжний скорочений звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати).

Для формJ0112816, J0152816, J0182804 «Додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» в графі 2 таблиці надано можливість зазначити код нерезидента.Внесено зміни до наступних документів:

► F0200420, J0200520 – Додаток 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)»;

► F/J 0215220 – Додаток 2 «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)».

Докладно на  веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

«Пульс» - унікальний сервіс зворотного зв’язку податкової служби з платниками податків

Громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, про можливі корупційні дії з їхнього боку за номером гарячої лінії антикорупційного сервісу «Пульс» – (044)284-00-071 . Інформація приймається цілодобово.

На бізнес та споживачів очікує інноваційна система e-receipt в реєстрації розрахункових операцій

КМУ схвалив постанову про проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Інноваційна система e-Receipt розроблена ДФС й передбачатиме оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Нова система може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким гаджетом. Вона передбачатиме програмне забезпечення для продавця, покупця та ДФС, а також буде інтегрована з Електронним кабінетом платника. Всі кейси цієї системи, будуть безкоштовними для її користувачів та не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

Система e-Receipt матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.

Нова система e-Receipt значно спрощує та удосконалює цей процес,  оскільки передбачає виключно оnline реєстрацію пристрою через Електронний кабінет та оnline передачу (отримання) даних.

Електронний чек генеруватиметься, реєструватиметься в системі ДФС і доповнюватиметься QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій.

Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

За якою формою звітності звітують платники єдиного внеску

Мінфін Наказом від 15.05.2018 №511 викладено новий Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску. Наказ зареєстровано в Мінюсті 11.06.18 р. за №692/32144 та набирає чинності з 01 серпня 2018 року.

Оновлений звіт з єдиного соціального внеску слід подати за серпень не пізніше 20 вересня 2018 року Про це йдеться у листі ДФС України від 16.07.2018 №21469/7/99-99-13-02-01-17 «Про надання роз’яснення».

Зазначаємо, у разі, якщо за даними страхувальника протягом звітного періоду не було зафіксовано фактів укладання та розірвання трудових угод (цивільно-правових договорів), зміни посади, термінів проходження військової служби або надання відповідної відпустки, таблиця 5 додатка 4 до Порядку не формується та не надається.

У разі виявлення помилки у Звіті до закінчення строку подання Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до органу доходів і зборів за основним місцем обліку.

Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, визначених цим Порядком, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб. 

 

Фінансова звітність – невід’ємна частина податкової звітності з податку на прибуток

Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПКУ. Фінансова звітність, що складається та подається платниками податку на прибуток та неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації) та її невід'ємною частиною (п. 46.2. ст. 46 ПКУ).

Інформація про додатки, що додаються до податкової декларації та є її невід'ємною частиною. У спеціально відведеному полі декларації «Наявність додатків» у клітинці ФЗ проставляється позначка «+» та у полі «Наявність поданих до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств додатків – форм фінансової звітності»  позначка «+» проставляється у відповідних клітинках, а саме:

- Баланс (Звіт про фінансовий стан);

- Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід);

- Звіт про рух грошових коштів;

- Звіт про власний капітал;

- Примітки до річної фінансової звітності;

- Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва;

- Спрощений фінансовий звіт  суб’єкта малого підприємництва.

Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених п. 46.4 ст. 46 ПКУ (п. 48.7  ст. 48 ПКУ).

За неподання податкової звітності у строки, визначені законодавством, або її затримку п. 120.1 ст. 120 ПКУ передбачена відповідальність у вигляді штрафної (фінансової) санкції у розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Порядок відображення у фіскальних чеках сум заокруглень

У зв’язку з прийняттям Правлінням Нацбанку постанови від 15.03.2018 № 25 «Про оптимізацію обігу монет дрібних номіналів» ДФС України надала роз’яснення щодо заокруглення сум реалізованих товарів (наданих послуг) у фіскальних чеках суб’єктами господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою із використанням реєстраторів розрахункових операцій.

Розрахункові документи, що друкуються РРО, можуть містити додаткові дані про проміжний підрахунок загальної суми за чеком, суму здачі та інші дані, зокрема інформацію, яка визначена технічними вимогами до спеціалізованих реєстраторів розрахункових операцій.

Таким чином, суб’єкти господарювання можуть додатково друкувати у реквізитах розрахункових документів загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах фіскального чеку наступним чином:

► після рядка 7 фіскального чеку перед рядком 8 фіскального чеку додати нові рядки «Загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) за чеком до заокруглення» та «заокруглена знижка/заокруглена надбавка»;

► в рядку 8 фіскального чеку «СУМА» зазначати «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення». Саме вказана сума вважається сумою розрахунку за відповідним розрахунковим документом.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту відповідно до пунктів 15 та 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2002 № 199 (зі змінами), має потрапляти загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), тобто сума з розрахункових документів після заокруглення.

Наприклад:

Заокруглення до збільшення:

Загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн. 49 коп., тоді у рядку «надбавка» вказується – 1 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн. 50 коп.

Заокруглення до зменшення:

Якщо загальна вартість товарів, які указані в чеку, становить 35 грн. 44 коп., тоді у рядку «знижка» вказується – 4 коп., а у рядку «СУМА» зазначається «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення» – 35 грн. 40 коп.

До підсумку розрахункових операцій z-звіту та х-звіту потрапляє «Загальна вартість придбаних товарів (наданих послуг) за чеком після заокруглення», у наведених прикладах відповідно 35 грн. 50 коп. та 35 грн. 40 коп.

 

Рентна плата за спецводокористування у фермерських господарств

Платники єдиного податку 4 групи (сільськогосподарські товаровиробники, які задовольняють умовам, визначеним ст.291 ПКУ), звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання звітності з рентної плати за спеціальне використання води  - це встановлено п.297.1 ст.297 ПКУ.

У разі, якщо фермерське господарство є платником єдиного податку четвертої групи, воно не подає звітність та не сплачує рентну плату за спецводокористування.

Наголошуємо, що фермерські господарства,  що провадять господарську діяльність з видобування підземних вод на підставі дозволів на спеціальне водокористування не є платниками рентної плати  за користування надрами незалежно від того, на якій системі  оподаткування вони перебувають: загальній чи спрощеній – це .встановлено п.252.1.4  п.252.1 ст.252 ПКУ.

 

Протягом місяця придбано та продано легковий автомобіль: чи треба звітувати юридичній особі

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що є об’єктами оподаткування.

При переході права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об’єкт.

Якщо протягом одного календарного місяця відбулася державна реєстрація придбання та зняття з обліку (продажу) транспортного засобу однією юридичною особою, то для цієї юридичної особи дата початку сплати транспортного податку та дата припинення його обчислення збігаються – початок місяця, у якому набуто та втрачено право власності на об’єкт оподаткування.

Таким чином, для юридичної особи, яка протягом одного календарного місяця придбала у власність легковий автомобіль та продала його, обов’язок подання податкової декларації з транспортного податку та, відповідно, сплати податку не виникає.

 

Хто є відповідальним за подання звіту та сплату ЄВ у разі смерті страхувальника – підприємця або особи, яка провадить незалежну професійну діяльність?

Відповідно до п. 1 розділу І Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску, платники ЄСВ, зазначені, в п. 1 ч.1 ст. 4 Закону України від 08.07.10 р. №2464-VI, на яких покладено обов’язки нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, а також платники єдиного внеску, зазначені в п. п. 4, 5, 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону №2464 є страхувальниками.

Відповідно до ч.7 ст. 25 Закону №2464 сума недоїмки підлягає списанню, зокрема, в разі повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до Закону № 2464 несуть зобов’язання із сплати єдиного внеску.

 

Чим можна погасити податковий борг

Згідно з п. 87.2 ст.87 ПКУ джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених ПКУ, а також іншими законодавчими актами.

Якщо здійснення заходів щодо погашення податкового боргу платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, не привело до повного погашення суми податкового боргу або у разі недостатності у платника коштів для погашення податкового боргу, контролюючий орган визначає дебіторську заборгованість платника податків, строк погашення якої настав, джерелом погашення податкового боргу такого платника податків (абзац перший п. 87.5 ст. 87 ПКУ).

Відповідно до п. 87.6 ст. 87 ПКУ у разі відсутності у платника податків, що є філією, відокремленим підрозділом юридичної особи, майна, достатнього для погашення його грошового зобов’язання або податкового боргу, джерелом погашення грошового зобов’язання або податкового боргу такого платника податків є майно такої юридичної особи, на яке може бути звернено стягнення згідно з ПКУ.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Увага власникам майна!

     З метою уникнення розбіжностей при нарахуванні майнових податків ГУ ДФС у Харківській області запрошує власників майна (об'єктів житлової або нежитлової нерухомості, землі та легкових автомобілів) до територіальних органів ДФС у Харківській області за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки щодо наявних об’єктів оподаткування (за наявності документів на право власності).

      

                                                   Податок на майно: звірка даних з контролюючими органами

       ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що нормами ПКУ закріплено право фізосіб - платників податку на майно звернутись з письмовою заявою до контролюючого органу для проведення звірки даних, що стали підставою для визначення розміру податкових зобов'язань з такого податку.

     Податок на майно складається з: - податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості), транспортного податку та плати за землю.

     Звірка даних, які стали підставою для визначення розміру податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, проводиться щодо:

-    об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в т. ч. їх часток, що перебувають у власності платника;

-    розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

-    права на користування пільгою із сплати податку;

-    розміру ставки податку;                                                     

-    нарахованої суми податку.

     Звірка даних, які стали підставою для визначення розміру транспортного податку здійснюється щодо:

-     об'єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

-     розміру ставки податку;

-     нарахованої суми податку.

     Звірка даних, які стали підставою для визначення розміру плати за землю відбувається щодо:

-   розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платникаподатку;

-   права на користування пільгою із сплати податку;

-    розміру ставки податку;

-   нарахованої суми податку.

         У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючого органу та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів (документів, що підтверджують право власності на об’єкт оподаткування, перехід права власності на об’єкт оподаткування тощо), контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення- рішення, у такому випадку, вважається скасованим (відкликаним).

Дохід від продажу вирощеної на присадибній ділянці продукції не оподатковується за наявності

довідки 3-ДФ

Відповідно до ст. 165 ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, яка вирощена, безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України. Кодекс передбачає дотримання певних умов застосування такої пільги, які передбачені у пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ.

У разі продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подавати податковому агенту копію Довідки за формою № 3ДФ про наявність у фізичної особи земельних ділянок. Така довідка безоплатно видається особисто власнику сільськогосподарської продукції сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку, якщо сільськогосподарська продукція вирощена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.

Таким чином, якщо продавець сільгосппродукції надав підприємству чи фізичній особі-підприємцю, які є податковим агентом, копію чинної довідки, і дані цього документа свідчать про наявність у такої фізичної особи права на застосування зазначеної вище пільги, то покупець не утримує податок з доходів, що виплачується за сільськогосподарську продукцію.

Якщо розміри земельних ділянок перевищують норми, встановлені Земельним кодексом України, то такі доходи включаються платником податку до загального річного оподатковуваного доходу, підлягають відображенню у декларації про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року та оподатковуються за ставкою 18%.

Несвоєчасна сплата земельного податку: про відповідальність громадян

Громадяни несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання, та якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Разом з тим на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 Податкового кодексу України.

Чи може ФОП на спрощеній системі оподаткування здавати в оренду частину нерухомості як фізична особа, а іншу частину як платник єдиного податку?

Відповідно до норм ПКУ не можуть бути платниками єдиного податку, зокрема, фізичні особи – підприємці, які надають в оренду житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 м2, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 м2.

Власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом. Вказане положення також стосується використання майна, яке надається в оренду підприємцем на спрощеній системі оподаткування (п.1 ст.320 Цивільного кодексу України).

Отже, фізична особа, якій належить нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення), загальна площа якого не перевищує вищезазначені норми, не має права надавати одну частину нерухомого майна в оренду як фізична особа - не суб’єкт господарювання, а іншу частину як фізична особа - підприємець на спрощеній системі оподаткування. Така фізична особа може надавати нерухоме майно (житлового або нежитлового призначення) в оренду як фізична особа - підприємець на спрощеній системі оподаткування або як фізична особа - не суб’єкт господарювання.

Зазначена норма передбачена п.п.291.5.3 ст.291 Податкового кодексу України.

Актуально: відпустка для підприємця-єдинника

Платники єдиного податку 1 і 2 груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року. Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку 1 і 2 груп здійснюється на підставі заяви такого платника щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.

Платники єдиного податку 1 і 2 груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів (п.295.5 ст.295 ПКУ).

 

Щодо подання звіту по ЄСВ при скасуванні реєстрації підприємця

Фізичні особи - підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, у разі прийняття рішення про ліквідацію, припинення діяльності, відповідно до п.11 розділу III Порядку формують та подають до органу доходів і зборів звіт із зазначенням типу форми "ліквідаційна" протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Чи оподатковується допомога по вагітності і пологах

     Доходом фізичної особи – підприємця є дохід, отриманий зазначеною особою виключно від здійснення підприємницької діяльності. Водночас якщо фізична особа – підприємець отримує інші доходи, ніж від підприємницької діяльності, у межах обраних ним видів такої діяльності, ці доходи оподатковуються за загальними правилами, встановленими ПКУ для платників податків – фізичних осіб (п. 177.6 ст. 177 Кодексу).

До складу доходу платника єдиного податку, визначеного ст. 292 ПКУ, не включаються, зокрема, суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду України та інших фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування. Відповідно до п.п. 165.1.1 ст. 165 ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, зокрема, сума допомоги по вагітності та пологах, сума страхових виплат, які отримує платник податку з фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування згідно із законом.

Таким чином, дохід, отриманий фізичною особою – підприємцем, у вигляді допомоги по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності не оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором

Чи нараховується єдиний внесок на суму допомоги по вагітності та пологах, отриману ФОП

Оскільки ФОП - платники єдиного податку визначають для себе базу нарахування ЄСВ самостійно, для ФОП на загальній системі оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, базою нарахування ЄСВ є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а зазначені виплати не є доходом (прибутком), отриманим від такої діяльності, то обов’язок нараховувати і сплачувати ЄСВ з сум допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та по вагітності та пологах для таких осіб чинним законодавством не передбачений.

Як сплачувати ЄСВ у період декретної відпустки ФОП

Згідно зі ст. 4 Закону 2464 платниками єдиного внеску є, зокрема, фізособи – підприємці (у т.ч. ті, хто обрав спрощену систему оподаткування) та особи, які провадять незалежну професійну діяльність. Вказані особи сплачують єдиний внесок незалежно від того, отримували вони дохід чи ні.

Сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць – у 2018 році не менше за 819,06 грн. на місяць.

Виключенням є фізичні особи – підприємці (у т.ч. ті, хто обрав спрощену систему оподаткування), які отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 9 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Отже, особа, яка обліковується в ДФС як платник єдиного внеску, зобов’язана щокварталу сплачувати єдиний внесок у розмірі не меншому ніж 819,06 грн. на місяць/не менше за 2457,18 грн. за квартал. Термін сплати внеску – до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується внесок (за 2018 рік – по строку 19 квітня, 19 липня, 19 жовтня та 18 січня 2019 року).  

Крім того особа, яка обліковується в ДФС як платник єдиного внеску та зобов’язана сплачувати єдиний внесок, незалежно від того, провадить діяльність чи ні, отримує дохід (прибуток) чи ні, зобов’язана формувати та подавати за себе звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування один раз на рік за формою додатка 5 Порядку № 435) із зазначенням типу форми «початкова»:

   до 10 лютого року, наступного за звітним періодом (роком) – для ФОП;

   до 1 травня року, наступного за звітним – для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність.

     Довідка про відсутність заборгованості в електронному вигляді: як отримати в ДФС

Довідка про відсутність заборгованості з податків, зборів, платежів, що контролюються органами доходів і зборів, видається у паперовому або електронному вигляді. Довідка видається безоплатно на підставі заяви платника податків про видачу Довідки.

Спосіб отримання Довідки вказується платником податків у заяві.

Отримання платником Довідки в електронній формі реалізовано через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/login.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням електронного цифрового підпису.

Функціонал надає можливість заповнити і подати заяву в електронній формі та отримати в електронній формі один з документів: Довідку або лист-відмову.

Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів довідки (дати і номеру).

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, що передбачає надання органом доходів і зборів Довідки, та зазначенням найменування підприємства (установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником податків.

Необхідність у підтвердженні органами ДФС відсутності заборгованості Довідкою вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її подальшого надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової підтримки (компенсації, дотації), проведення закупівель за державні кошти, виділення бюджетного фінансування тощо.

Що потрібно пам’ятати при повідомленні про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування

Згідно вимог ч.2 ст. 52 Закону України «Про запобігання корупції» у разі суттєвої зміни у майновому стані суб’єкта декларування, а саме про отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт у десятиденний строк з моменту отримання майна зобов’язаний письмово повідомити про це НАЗК.

Під суттєвою зміною у майновому стані вважається отримання доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

НАЗК акцентує увагу на тому, що до доходів, які необхідно вказати у повідомленні, відносяться:

       - заробітна плата;

       - гонорари;

       - дохід від зайняття підприємницькою діяльністю або незалежною професійною діяльністю;

       - дохід від надання майна в оренду;

      - дивіденди,

       - проценти;

       - роялті;

       - страхові виплати;

       - благодійна допомога;

       - пенсія;

       - спадщина;

       - подарунки та інші доходи.

Про отримання доходу або придбання майна членом сім’ї суб’єкта декларування не повідомляється.

Суб’єкти декларування особисто письмово повідомляють НАЗК про суттєві зміни у своєму майновому стані шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна.

Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування подаються винятково в електронній формі, їх паперова копія не додається.

Також, важливо пам’ятати про те, що на відміну від декларацій виправлені повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування до Реєстру не подаються. Отже, під час їх заповнення необхідно бути максимально зосередженими, або не допустити у ньому помилок, які ва подальшому не можливо виправити.

Чи необхідно єдинникам зберігати первинні документи та чи передбачена

відповідальність за незабезпечення їх зберігання?

Фізособи – платники єдиного податку зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів на підставі яких заповнювалися дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати. Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються.

За незабезпечення зберігання первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ.

При відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту щодо неутримання податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходу громадянам до платників податків застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені п. 127.1 ПКУ, та на суму грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, нараховується пеня згідно з п.п. 129.1.1 ПКУ.

Якщо підприємець -"єдинник" здійcнює діяльність не за місцем податкової адреси: ставки єдиного податку

Ставки єдиного податку для платників 1 групи встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, другої групи - у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року, третьої групи - у відсотках до доходу.

Фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1) для 1 групи платників єдиного податку - у межах до 10 % розміру прожиткового мінімуму;

2) для 2 групи платників єдиного податку – у межах до 20 % розміру мінімальної заробітної плати.

У разі здійснення платниками єдиного податку 1 і 2 груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів господарської діяльності.

У разі здійснення платниками єдиного податку 1 і 2 груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений ст. 293 ПКУ для відповідної групи таких платників єдиного податку (п. 293.7 ПКУ).

Фізична особа – підприємець до контролюючого органу за своєю податковою адресою подає заяви, звітність, отримує довідки, сплачує податки, тобто податкова адреса безпосередньо пов’язана з діяльністю підприємця, при цьому господарську діяльність вона може здійснювати на свій вибір за межами сільської, селищної, місцевої ради, в якій розташована її податкова адреса, в цьому випадку сплачується максимальний розмір ставки єдиного податку.

 

Чи можна обійтись без ідентифікаційного номеру

при виплаті доходу нерезиденту

Фізособа зобов'язана подавати інформацію про Реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) юридичним особам, що виплачують їм доходи. Документи, пов'язані з проведенням операцій, передбачених п. 70.12 ПКУ, які не мають РНОКПП, вважаються оформленими з порушенням вимог законодавства України.

Отже, податковий агент зобов'язаний відображати нараховані (виплачені) доходи, у тому числі, що нараховуються нерезиденту, в податковому розрахунку за формою № 1ДФ з врахуванням та дотриманням норм законодавства.

На сьогодні реалізована технічна можливість щодо зазначення в податкового розрахунку за формою № 1ДФ дев'ятизначного номера паспорта громадянина України (який відмовився від РНОКПП) з безконтактним електронним носієм.

Докладніше: ІПК ДФС від 19.07.2018 р. № 3185/5/99-99-13-01-01-16/ІПК

ФОП отримав лікарняні: як оподаткувати

Допомогу по тимчасовій непрацездатності від ФСС не включають до доходу підприємця. Проте її слід оподаткувати за загальними правилами для фізосіб.

Тобто утримати з такої суми ПДФО та військовий збір.

Податковий агент має відобразити суми доходу і податків у формі № 1ДФ. Податковим агентом за виплати лікарняних підприємцеві буде ФСС. Не потрібно нараховувати ЄСВ на суму лікарняних, які отримали підприємці.

Докладніше: Лист ДФС від 20.07.2018 № 3214/Р/99-99-13-02-03-14/ІПК

 

Щоб отримати податкову знижку — подайте декларацію до кінця року

Для використання права на податкову знижку за витратами, понесеними у 2017 році, платник податку може подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31.12.2018. Включити до податкової знижки за навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення, можна лише суми коштів, сплата яких здійснена безпосередньо платником податку, який звертається за податковою знижкою та фактично підтверджена відповідними розрахунковими документами (квитанції, касові ордери, чеки тощо).

З 01.01.2017 скасовано обмеження щодо періоду, протягом якого платник податків та/або член його сім’ї першого ступеня споріднення у звітному (податковому) році навчався.

За результатами звітного року будуть враховуватися фактично понесені витрати протягом звітного (податкового) року платника податку, який сплачує за навчання члена його сім’ї першого ступеня споріднення, незалежно від того отримував, чи ні такий член сім’ї доходи у вигляді заробітної плати.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року. У разі, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Служба за контрактом

Новини

Урядові портали

Сайт президента України Кабінет міністрів Реестр виборців Харківська обласна рада Державна фіскальна служба України Харківська обл. держ. адміністрація Інститут держ. управління
Інститут держ. управління
ВГОРУ