1°C

Погода у Лозовій

Rain And Snow

Вологість: 97%

Вітер: 24.14 km/h

Оголошення

Дивитись усі

Туристичний маршрут

Туристичний маршрут

по місту Лозова

podatkova fill 200x120І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Більш ніж півмільярда гривень для армії - мешканці Харківщини сплатили військовий збір

У Головному управлінні ДФС у Харківській області інформують, що до Державного бюджету за січень-серпень 2018 року надійшло 597,5 млн. грн. військового збору. Досягнуто ріст збору порівняно з аналогічним періодом  минулого року на 90,6 млн. грн. або на  17,9 %. Очікуваний показник виконано на 103,7 %, додатково надійшло до бюджету 21,5 млн. грн.

Зокрема у серпні 2018 року надійшло 73,6 млн. грн, при цьому додаткові надходження за місяць склали 1,6 млн. грн. До відповідного періоду минулого року приріст збору досяг 6,3 млн. грн., тобто надходження зросли на  9,3 %.

У фіскальному відомстві також закцентували увагу на позитивній динаміці надходжень військового збору з січня по серпень поточного року.

Харківські митники припинили спробу переміщення майже півсотні Іphone поза митним контролем

Харківські митники припинили спробу переміщення телефонів IPhone поза митним контролем на митному посту «Щербаківка».

Сьогодні вранці громадянка України, яка  прямувала із Росії в Україну пішою ходою, намагалась перенести на собі 49 айфонів. Винахідлива жінка як схованку використовувала другу спідницю під основною одежею, в якій були нашиті 2 накладні кишені. Як пояснила громадянка, вона переміщувала телефони на прохання інших осіб.

Відносно правопорушниці складено протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Слід зазначити, що згідно чинного законодавства України, без обов’язкового письмового декларування та сплати митних платежів через кордон України дозволяється переміщувати 2 мобільних телефони.

 

Фахівцями Лозівської ОДПІ надано понад 13 тис. адміністративних послуг

Упродовж січня-серпня поточного року Центром обслуговування платників податків Лозівської ОДПІ та її відділенням платникам надано понад 13 тисяч адміністративних послуг.

З них: видано 5,6 тис. карток платника податків з внесенням до паспортів даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків, надано 5,2 тис. відомостей з ДРФО про суми та джерела доходів, зареєстровано 363 нових платників єдиного податку, 866 підприємців отримали витяги з реєстру платників єдиного податку.

Послугами з реєстрації РРО скористалося 87 суб’єктів господарювання, 431 – здійснили реєстрацію книг обліку розрахункових операцій.

Також працівники ЦОП постійно надають консультації з формування документів податкової звітності в електронному вигляді, проводять звірки з платниками зі сплати платежів до бюджету тощо.

Боротьба з виплатою заробітної плати «в конвертах» - шлях до підвищення рівня життя

Актуальною проблемою у нашому суспільстві залишається боротьба з виплатою з/ плати «в конвертах».

Громадяни і досі віддають перевагу нелегальній сумі в "конверті", ніж легальній заробітній платі та офіційному трудооформленню, забуваючи про велику ціну цього питання в майбутньому. А підприємства, з метою мінімізації податків, офіційно виплачують працівникові мінімальну з/плату, або навіть і меншу. Виплата такого рівня з/плати зазвичай свідчить про численні порушення роботодавцем трудового законодавства та, як наслідок, виплати нелегальної з/плати.

Тож, шановні громадяни, пам’ятайте, що Ви маєте право вимагати від роботодавців виплати гідної та легальної з/плати відповідно до законодавства. Кожна гривня податку із з/ плати, що надійде до бюджету, впливає на забезпечення Вашої пенсії у майбутньому!

 

ДФС запроваджує нові електронні формати для фізичних осіб

ДФС України з метою забезпечення зручності платників податків у рамках електронного сервісу щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді допрацьовано електронні формати. Вони будуть запроваджені з 01.10.2018 року:

Електронні формати розміщені на веб-порталі ДФСУкраїни в рубриці «Електронна звітність» в розділі «Платникам податків про електронну звітність» в підрозділі «Інформаційно-аналітичне забезпечення» в  Реєстрі електронних форм податкових документів

Більше інформації про електронний сервіс у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

 

Сплата ЄСВ гарантує право на призначення пенсії для ФОП ТА ОСІБ, які провадять незалежну професійну діяльність

Лозівська ОДПІ, інформує ФОП та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність про необхідність обов’язкової сплати ЄСВ, відсутність відрахувань призводить до втрати страхового стажу, необхідного для призначення пенсійного забезпечення у майбутньому.
Страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок – це встановлено част.1 ст.24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».
Застрахована особа - це фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок - ця норма визначена п. 3 част.1 ст. 1 Закону №2464.
Згідно п.4 част.1 ст. 4 Закону № 2464, ФОП, у т.ч. ті, які обрали спрощену систему оподаткування та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, визначені платниками ЄВ.
Стаття 6 Закону № 2464 встановлює, що платники ЄВ зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати ЄВ, а також подавати обов'язкову звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника ЄВ.

Таким чином, у разі несплати ЄВ (неподання обов'язкової звітності з ЄВ) фізичною особою, по ній будуть відсутні дані щодо зарахування страхового стажу необхідного для призначення пенсії.
З метою з’ясування порядку сплати ЄВ та подання звітності з ЄВ, рекомендуємо в найкоротші терміни звернутись до контролюючого органу за основним місцем обліку або скористатись ЗІР ІДД ДФС за посиланням: http://zir.sfs.gov.ua.
Інформацію щодо зарахування періодів роботи до страхового стажу можливо отримати в електронному вигляді, зареєструвавшись на Веб-порталі Пенсійного фонду України за посиланням:http://nortal.pfu.gov.ua.або особисто звернувшись до органу Пенсійного фонду України. Потурбуйтесь про власне майбутнє, забезпечте собі гідну пенсію.

Електронні сервіси ДФС

З метою якісного обслуговування платників та забезпечення швидкого і комфортного процесу адміністрування податків на офіційному веб-порталі ДФС України діють електронні сервіси, якими сьогодні користуються більшість платників податків. Зокрема, за допомогою приватної частини сервісу «Електронний кабінет платника» платник податків зможе:

проводити звірку розрахунків платників податків з державним та місцевими бюджетами;

заповнювати, перевіряти та подавати податкові декларації, звітність до податкової;

подавати повідомлення про технічну та/або методологічну помилку, що виявлена в роботі електронного кабінету;

отримати інформацію про проведення документальної планової перевірки із зазначенням дати початку проведення такої перевірки, ходу та результатів перевірок;

отримати будь-який документ, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, тощо.

Наразі користувачі можуть потрапити до Електронного кабінету за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Фахівці Лозівської ОДПІ закликають платників податків, громадян активніше користуватись електронними сервісами, адже це зручно, швидко та значно економить час.

 

Увага! Триває пілотний проект ДФС України "Електронний чек"

Триває впровадження пілотного проекту електронної системи - "Електронний чек" (або e-Receipt). Ця новація має призвести до якісно нових відносин у ланці "підприємець - споживач".

Сутність новітньої моделі полягає у впровадженні альтернативного технологічного рішення для реєстраці розрахункових операцій у сфері торгівлі без застосування традиційних реєстраторів (РРО).

Програма "Електронний чек" має низку суттєвих переваг, зокрема:

- систему можна встановити на будь-який пристрій - персональний комп'ютер, планшет чи смартфон;

- вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами;

- має найвищий ступінь захисту й працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень.

Крім того, застосування такої моделі на практиці позбавляє необхідності придбавати традиційний касовий апарат і відповідно друкувати паперові чеки.

Отже, фіскальний чек громадяни зможуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету - електронного сервісу ДФС, розміщеного на офіційному веб-сайті ДФС.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

До 20 вересня п.р. за лісові землі платникам необхідно подати податкові декларації з плати за землю

ДФС України у листі від 31.08.2018 року № 26938/7/99-99-12-03-05-17 надала роз’яснення щодо оподаткування лісових земель.

Зокрема, у листі зазначено, що з 15.08.2018 року набрав чинності Закон України від  10.07.2018 № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств». Цим Законом внесені зміни  до статті 273 «Оподаткування земельних ділянок, наданих на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження) земельним податком», відповідно до яких лісові землі підлягають оподаткуванню земельним податком.

З метою дотримання вимог законодавства, суб’єкти господарювання, у яких в користуванні є зазначені вище земельні ділянки, повинні подати податкові декларації з плати за землю (земельний податок).

Відповідно до статті 286 ПКУ, у разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування, декларації з плати за землю подаються юридичними особами протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни. Отже, вперше декларування земельного податку за лісові землі, що використовуються для ведення лісового господарства, юридичні особи повинні здійснити шляхом подання податкових декларацій (звітних, уточнюючих) не пізніше 20 вересня поточного року за період, починаючи з 15.08.2018 року.

Водночас, звертаємо увагу, що ставки земельного податку визначаються рішеннями місцевих рад (міських, селищних, сільських) та об’єднаних територіальних громад.

 

Обов'язкові реквізити, які зазначаються у звіті з ЄВ на загальнообов'язкове державне соціальне страхування

Наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року N 435 (у редакції наказу від 15 травня 2018 року N 511) затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Цей порядок визначає процедуру, форму, строки подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску до Державної фіскальної служби України. Зокрема, у Порядку передбачено обов'язкові реквізити, які мають зазначатися у  звітності з єдиного внеску:

тип форми ("додаткова", "початкова", "ліквідаційна", "скасовуюча", "призначення пенсії");

звітний період, за який подається Звіт;

повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) страхувальника згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також інші категорії страхувальників, на яких не поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";

код за ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків, серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);

код основного виду економічної діяльності;

клас професійного ризику виробництва (у разі подання Звіту за період до 01 січня 2016 року);

місцезнаходження (місце проживання) страхувальника;

код органу доходів і зборів, до якого подається Звіт;

дата подання Звіту;

ініціали, прізвища, податкові номери або серії та номери паспортів посадових осіб страхувальника;

середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період (за наявності);

кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховані виплати (за наявності);

облікова кількість штатних працівників (за наявності);

кількість створених нових робочих місць у звітному періоді (за наявності);

підписи страхувальника - фізичної особи та/або посадових осіб страхувальника, засвідчені печаткою страхувальника (за наявності).

Зазначені реквізити мають бути обов'язково заповнені в усіх таблицях додатків до Звіту, де вони передбачені.

Слід зауважити, що електронна форма Звіту, яка подається на електронних носіях, має бути ідентичною Звіту на паперових носіях.

Звіт страхувальником має подаватися в повному обсязі. Звіт, складений з порушенням вимог Порядку, у тому числі без обов'язкових реквізитів, та поданий без необхідних таблиць, не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.

Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб.  

 

Шановні СГ, правильно заповнюйте платіжні доручення при погашенні податкового боргу

Звертаємо увагу СГ на правильність заповнення платіжних доручень під час сплати податків та платежів у погашення податкового боргу, зокрема, у разі направлення коштів у рахунок погашення заборгованості при заповненні документів на переказ коштів у полі «Призначення платежу» розрахункового документу обов’язково вказується код призначення «140».( у відповідності до вимог наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666)

 

Про поповнення електронного рахунку у СЕА ПДВ

Лозівська ОДПІ звертає увагу платників ПДВ, що згідно з п. 4 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014   № 569 рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ) – рахунок, відкритий платнику ПДВ в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми ПДВ, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов’язань з податку.

При заповненні реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у СЕА ПДВ:

- у полі «Отримувач» зазначається наймування платника ПДВ;

- у полі «Код» необхідно зазначити податковий номер платника ПДВ, за яким ведеться облік у контролюючих органах;

- у полі «Банк отримувача» зазначається «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

- у полі «Код банку» зазначається «899998»;

- у полі «№ рахунка» необхідно зазначити номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Відповідно до п. 3.8 Постанови Правління НБУ від 21.01.2004 № 22 зі змінами реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу. Повноту інформації визначає платник з урахуванням вимог законодавства України.

У разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у СЕА ПДВ у полі № 4 друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок».

Договором передбачена оплата за товари від третьої особи: порядок складання податкової накладної

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПКУ незалежно від того, що згідно з умовами договору виконання обов’язку щодо оплати за товари/послуги покладено на іншу особу, податкова накладна складається на покупця (отримувача) товарів/послуг.

 

ФОП можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи

Законом №2497 внесені зміни до ПКУ щодо оподаткування доходів фізичних осіб.

Так, внесеними змінами впорядковано питання сплати податку на доходи  фізичних осіб із доходів за оренду земельних часток (паїв), а саме суми податку, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Також внесеними змінами до четвертої групи платників єдиного податку віднесено фізичних осіб - підприємців, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України «Про фермерське господарство», за умови виконання сукупності таких вимог:

- здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власно вирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

- провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

- не використовують працю найманих осіб;

- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім'ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;

- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

Підстави, за яких припиняється дія договору про визнання електронних документів

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Законів № 851 «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та № 852 «Про електронний цифровий підпис» із змінами; наказу Мінфінану України від 06 червня 2017 року № 557), а також на підставі Договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Пунктом 4 наказу № 557 встановлено, що Договори, які на день введення в дію наказу № 557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок).

Згідно з абзацом п’ятим п. 2 розділу І Порядку Договір укладається шляхом приєднання платника до Договору в цілому шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору).

Пунктами 11 та 12 розділу ІІІ Порядку визначено, що для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електронних цифрових підписів (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку.

Дія Договору та пов’язаних з ним Повідомлень припиняється за ініціативи підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) та за наявності однієї з підстав, визначених п. 14 розділу ІІІ Порядку, у тому числі і за отриманням інформації від будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника.

 

Як подавати таблицю даних платника ПДВ у разі зупинення реєстрації податкової накладної

Платник податку має право подати до ДФС України Таблицю даних платника податку (далі – ТПП) за встановленою формою згідно з додатком 3 до Постанови КМУ від 21 лютого 2018 року  №117.

Таблиця даних платника податків – це та додаткова інформація, яку подає платник ПДВ з метою убезпечити себе від блокування податкової накладної.

Таблиця даних платника заповнюється та подається тільки в електронному вигляді. Здійснюється це через особистий кабінет платника податку або через програмне забезпечення типу M.E.doc та аналогічного.

В Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються), а також зазначаються коди товарів/послуг, які ним придбаваються (отримуються) для їх виготовлення.

Таблиця даних платника податку подається разом із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблицю разом з поясненнями розглядає регіональна комісія ДФС протягом 5 робочих днів з дня її отримання. Дана комісія й приймає рішення щодо врахування Таблиці. Про дане рішення платник податку дізнається протягом операційного дня в електронному кабінеті (п. 33 Порядку блокування). Якщо Таблиця не зараховується, то ДФС має повідомити причину такого рішення.

ВКОТРЕ НАГОЛОШУЄМО, що  Таблиця даних платника податку подається  разом із поясненням. Таблиці, які були подані на розгляд Комісії без пояснення будуть не враховані.

 

Здаєте майно в оренду – дізнайтеся про нюанси оподаткування доходів

Доходи, від надання в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) нерухомого майна оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою 18%.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку 18%.

Податок на доходи фізичних осіб сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.

Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).

 

Підприємство виплачує фізичній особі винагороду за цивільно-правовим договором. Як нараховувати ЄСВ?

Базою нарахування ЄСВ для вказаних платників є сума винагороди фiзичним особам за виконання робiт (надання послуг) за цивiльно-правовими договорами.

ЄСВ встановлюється у розмiрi 22% до бази нарахування.

Отже, фізичним особам за цивільно-правовими договорами єдиний соціальний внесок нараховується за ставкою 22% на суму винагороди (доходу).

Зазначена норма передбачена п. 1 част. першої ст. 4; п. 1 част. першої ст. 7 Закону № 2464.

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

20 вересня – останній день подання заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з ІV кварталу

20 вересня – останній день подання заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування з ІV кварталу.

 

Як правильно оформити найманого працівника та відповідальність за порушення трудового законодавства

Відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби. 

Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України; форма трудового договору з фізичною особою затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260);

- оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюють типову форму № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджену наказом Державного комітету статистики України від 5 грудня 2008 року № 489);

- повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова КМУ від 17 червня 2015 р. № 413).

При цьому необхідно пам’ятати, що повідомлення про прийняття на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413.

Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем їх обліку як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

У разі не подання повідомлення до ДФС до суб’єкта господарювання застосовуються фінансові санкції (штраф) у розмірі 1 мінімальної заробітної плати – 3723 грн.

А у випадку фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві,  виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного соціального внеску та податків  Управлінням Держпраці застосовується штраф у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати (111690 грн.), установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого вчинено порушення.

За недотримання мінімальних держаних гарантій в оплаті праці – тягне за собою штраф у розмірі 37230 грн. за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

Порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – розмір штрафу складатиме 11169 грн.   

Крім того, інформуємо, що 5 вересня цього року Уряд ухвалив розпорядження „Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення”, яким передбачено проведення Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

Цей нормативний документ передбачає посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування не задекларованої праці, а також перегляд актів органів виконавчої влади та внесення змін до них з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин.

У разі зміни місця здійснення діяльності чи податкової адреси платник єдиного податку повинен подати заяву

Відповідно до ст. 299 ПКУ реєстрація СГ як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Згідно з п. 299.7 ст. 299 ПКУ до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:

1) прізвище, ім’я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті);

2) податкова адреса суб’єкта господарювання;

3) місце провадження господарської діяльності;

4) обрані фізичною особою - підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності;

5) ставка єдиного податку та група платника податку;

6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;

7) дата реєстрації;

8) види господарської діяльності;

9) дата анулювання реєстрації.

У разі зміни відомостей, передбачених п.п. 1 - 5 п. 299.7 ст. 299 ПКУ, вносяться зміни до реєстру платників єдиного податку в день подання платником відповідної заяви (п. 299.8 ст. 299 ПКУ).

У разі зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи - підприємця або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) заява подається протягом місяця з дня виникнення таких змін (п. 298.4 ст. 298 Кодексу).

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни (п. 298.5 ст. 298 ПКУ).

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

Таким чином, для внесення змін до реєстру платників єдиного податку при зміні відомостей (місця здійснення діяльності, податкової адреси та ін.) платник повинен подати відповідну заяву про зміни, у строки встановлені Кодексом. За бажанням платника контролюючий орган видає витяг з реєстру платників єдиного податку.

 

До уваги суб’єктів господарювання, що планують здійснювати та здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами


У зв’язку з запровадженням в експлуатацію з 02.08.2018 року програмного забезпечення «Ліцензування виробництва та обігу (спирт, алкогольні напої, тютюнові вироби)» та відповідно до розпорядження ДФС України від 28.02.2018 р. № 18-р «Про ведення Реєстру виданих, тимчасово призупинених, анульованих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами», з 02.08.2018 вводиться єдиний зразок заяви, яка заповнюється суб’єктами господарювання залежно від дії, яку необхідно здійснити, а саме:
- видача ліцензії;
- внесення чергового платежу (щоквартальна сплата за ліцензію);
- переоформлення ліцензії та внесення змін РРО;
- видача дубліката ліцензії;
- анулювання ліцензії.
Для оформлення нової ліцензії, видачі дубліката ліцензії, подовження терміну дії ліцензії до ДФС необхідно надавати платіжні документи (квитанція, платіжне доручення) по кожній заяві окремо (тютюнові вироби та алкогольні напої), а саме: окремий пакет документів подається на оформлення по кожному торговельному об’єкту.
Крім того, платники податків повинні стати на облік до ОДПІ та їх відділень за місцем розташування торговельних об’єктів для відкриття інтегрованих карток як платників окремих податків з метою зарахування коштів, сплачених за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами та акцизного податку, до місцевого бюджету

Нагадуємо про сплату податку на нерухоме майно

Мешканці Харківщини сплачують податкові зобов’язання згідно отриманих податкових повідомлень - рішень про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2017 рік.

Сума податку залежить від ставок, прийнятих органами місцевого самоврядування, де знаходиться житлова або комерційна нерухомість і від розміру мінімальної  заробітної плати на 1 січня року, за який проводиться нарахування податку.

Податкові повідомлення - рішення про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, були надіслані платникам поштовим відправленням за місцем їх податкової  адреси (місцем реєстрації) до 1 липня 2018 року.

Розрахунок податку здійснено на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Термін сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, становить 60 днів з моменту отримання такого повідомлення - рішення.

Станом на 11.09.2018 року велика кількість податкових повідомлень - рішень про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, повертаються поштовими відділеннями із зазначенням причини: за закінченням встановленого строку зберігання або не проживає.

Інформація щодо місця реєстрації - це інформація внесена до інформаційних баз фіскальної служби на момент, коли громадяни звертались до фіскальних органів з метою отримання ідентифікаційних кодів. Протягом місяця після зміни місця реєстрації громадянин зобов’язаний повідомити про такі зміни контролюючий орган, де він поставлений на облік. Якщо платник не повідомляє ДФС про зміну реєстрації - податкове повідомлення - рішення надсилається на адресу, інформація про яку міститься в контролюючому органі, тобто стару адресу. Таким чином платник не ознайомлений із сумою проведених нарахувань податку. Внаслідок чого виникає податковий борг, штрафні санкції, арешт майна.

У зв’язку з цим наголошуємо, що громадяни, у яких змінилися реєстраційні дані, зобов’язані надати в державну податкову інспекцію за місцем реєстрації заяву за формою № 5 ДР про внесення змін до ДРФО- платників податків.

ФОП не має права зменшувати оподатковуваний дохід на суму амортизаційних відрахувань

ФОП не має права зменшувати оподатковуваний дохід на суму амортизаційних відрахувань по визначених у п.п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ основних засобах подвійного призначення, а також включати до складу витрат, пов’язаних з провадженням його господарської діяльності, витрати на їх утримання, технічне обслуговування і ремонт основних засобів.

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб - підприємців визначено ст. 177 ПКУ.

Згідно з п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю ФОП.

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів ФОП, встановлено п. 177.4 ст. 177 ПКУ.

Разом з цим, п.п. 177.4.5 п. 177.4 ст. 177 ПКУ встановлено, що не включаються до складу витрат підприємця витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення, визначених ст. 177 Кодексу.

До основних засобів подвійного призначення, які не підлягають амортизації, належать земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості, легкові та вантажні автомобілі (п.п. 177.4.6 п. 177.4 ст. 177 ПКУ)

Підприємець на загальній системі оподаткування не отримав дохід. Як сплачується ЄСВ?

Платниками ЄСВ є ФОП, в т.ч.підприємці - платники єдиного податку.

Для ФОП на загальній системі оподаткування ЄВ нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб.

При цьому сума ЄВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2018 році – 819 грн. 06 коп (3 723 грн х 22%)).

Якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску.

При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (у 2018 році – 819 грн. 06 коп.).

Виключенням є підприємці, які отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону № 1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Зазначена норма передбачена п. 4 ч.1 ст. 4; п. 2 ч.1 ст. 7, част. 12 ст. 9 Закону № 2464.

 

Права та обов’язки садівничих кооперативів та його членів щодо сплати земельного податку

Платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні.

Юридичні особи самостійно обчислюють суму податкового зобов’язання щодо земельного податку.

Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться фіскальними органами, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.

Громадянам України можуть безоплатно передаватись земельні ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення садівництва у розмірі не більше 0,12 гектара (ст. 121 Земельного кодексу України).

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 Земельного кодексу України).

Від сплати земельного податку звільняються інваліди першої і другої групи, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (ст. 281 ПКУ).

Звільнення від сплати земельного податку для таких категорій фізичних осіб поширюється на земельні ділянки, визначені п. 281.2 ст. 281 ПКУ.

Отже, якщо земельні ділянки приватизовані громадянами - членами садівничого товариства і кожен громадянин отримав документ, що засвідчує право на земельну ділянку, то такі громадяни, крім тих, кому надані пільги щодо сплати земельного податку, визначені ст. 281 ПКУ, є платниками земельного податку.

Тобто, у разі наявності у фізичних осіб - членів садівничого товариства приватизованих земельних ділянок (свідоцтва на право власності) земельний податок сплачується ними самостійно (або використовується пільга зі сплати податку).

Фізичні особи, які звільняються від сплати земельного податку, не є платниками земельного податку за приватизовану земельну ділянку розміром 0,12 га.

Садівниче товариство є платником земельного податку за земельні ділянки, включаючи земельні ділянки загального користування, надані такому товариству для ведення садівництва і щодо яких члени товариства не оформили право на свою земельну ділянку.

Тобто, якщо фізичними особами - землекористувачами земельних ділянок, наданих для ведення садівництва, не оформлено право власності, то садівниче товариство є платником земельного податку за такі земельні ділянки (включаючи земельні ділянки загального користування).

ЩОДО ОБЛІКУ ДОХОДІВ ТА ВИТРАТ ПІДПРИЄМЦЯМИ - ПЛАТНИКАМИ ЄДИНОГО ПОДАТКУ

Форми та порядок ведення книги об­ліку доходів для платників єдиного пода­тку першої, другої та третьої груп, які не є платниками ПДВ та книги обліку дохо­дів і витрат для платників єдиного подат­ку третьої групи, які є платниками ПДВ, затверджені наказом Міністерства фінан­сів України від 19.06.15 № 579, що зареє­стрований у Міністерстві юстиції України 07.07.15 за № 800/27245.

Відповідно до пп. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296ПКУ, платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи — підпри­ємці), які не є платниками податку на до­дану вартість (далі — ПДВ), ведуть Кни­гу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Записи у Книзі дохо­дів виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід, зок­рема про кошти, які надійшли на поточ­ний рахунок платника податку та/або які отримано готівкою, вартість безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Підприємці — платники єдиного по­датку третьої групи, які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів та витрат. За­писи у Книзі доходів та витрат викону­ються за підсумками робочого дня, про­тягом якого отримано дохід, окремо про кошти, що надійшли на поточний раху­нок платника податку та/або отримано готівкою, фактично безоплатно отрима­но товари (роботи, послуги) та понесені витрати, зокрема оплачені придбані това­ри (роботи, послуги), виплачена заробіт­на плата, сплачено єдиний внесок на за­гальнообов'язкове державне соціальне страхування тощо. Для реєстрації Книг такі платники єдиного податку подають до фіскального органу за місцем обліку примірник книги, у разі обрання способу ведення книги у паперовому вигляді.

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платни­ком податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Книга зберігається у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

Податкова знижка: нюанси щодо отримання частини суми процентів за іпотечним кредитом

З метою використання права включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, платник податку для підтвердження своєї реєстрації за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит, повинен надати разом із паспортом громадянина України з безконтактним електронним носієм довідку про реєстрацію місця проживання, видану органом реєстрації.

Служба за контрактом

Новини

Урядові портали

Сайт президента України Кабінет міністрів Реестр виборців Харківська обласна рада Державна фіскальна служба України Харківська обл. держ. адміністрація Інститут держ. управління
Інститут держ. управління
ВГОРУ