8°C

Погода у Лозовій

Ясно

Вологість: 92%

Вітер: 11.27 km/h

Оголошення

Дивитись усі

Туристичний маршрут

Туристичний маршрут

по місту Лозова

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

 

ДФС України : За порушення законодавства при виплаті заробітних плат роботодавцям донараховано до сплати 843 млн гривень

Протягом січня-серпня 2018 року представниками органів ДФС виявлено 5,1 тис. найманих осіб, які працювали без оформлення трудових відносин з роботодавцем.

Використання нелегальної найманої праці є одним із порушень, які виявляються під час перевірок суб’єктів господарювання. Так, за 8 місяців цього року працівниками ДФС встановлено порушення податкового законодавства в 46 відс. перевірених суб’єктів господарювання.

За результатами перевірок до бюджету донараховано майже 642 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 173 млн грн єдиного внеску та 28 млн грн військового збору.

Представники ДФС також входять до складу робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, які здійснюють обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності. Проводиться роз’яснювальна робота з роботодавцями. За результатами цих заходів роботодавцями додатково укладено 39,7 тис. трудових угод з найманими працівниками.

За вказаний період за результатами контрольно-перевірочної роботи виявлено 138 громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без державної реєстрації. Крім цього, за результатами інших вжитих заходів до державної реєстрації залучено 10,9 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджетів додатково сплачено 11,2 млн грн податку та збору та 14,0 млн грн єдиного внеску

 

До Місцевих бюджетів Харківщини надійшло 220 мільйонів плати за землю

ГУ ДФС у Харківської області інформує, по платі за землю з фізичних осіб до місцевих бюджетів за 8 місяців 2018 року надійшло 220,0 млн. грн. Досягнуто ріст збору до минулого року на 21,0 млн. грн. Завдання затверджене місцевими радами області виконано на 119,0 відсотків.

В тому числі за серпень п.р. надійшло 85,1 млн. грн. Досягнуто ріст збору до минулого року на 6,6 млн. грн.

Проінформували в ГУ ДФС Харківської області і щодо динаміки  надходжень плати за землю.  

Так, щомісячні надходження податку у січні, лютому в середньому 12 млн.грн., березні, квітні, травні –середньомісячний показник склав 15 млн. грн.

Після отримання податкових повідомлень-рішень по платі за землю, податкові надходження зросли зокрема, у  червні – 22,1 млн. грн, липні  – 45,6 млн. грн.,  серпні – 85,1 млн. гривень.

 

З 2 жовтня нові мінімальні ціни на алкоголь

ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що постановою КМУ від 05 вересня 2018 року № 748 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957» (далі – Постанова № 748) прийнято рішення здійснити коригування мінімальних цін на алкогольні напої.

Зокрема, розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін залежно від коду виробів підвищено:

- на горілку та лікеро-горілчані вироби на 12,4 – 19,6 %;

- віскі, ром та джин на 12 %;

- коньяк (бренді) на 6,6 – 9,5 %;

- вина на 4,5 – 13,5 %.

Так, наприклад, мінімальну роздрібну ціну за пляшку горілки 0,5 літра вмістом спирту 40 % підвищено з 79,55 до 89,40 гривень, або на 12,4 %. Крім того, Постановою № 748 визначено, що мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв заокруглюються:

- у бік зменшення до найближчого числа, що закінчується на 0, якщо закінчуються від 1 до 4 копійок;

 -у бік збільшення до найближчого числа, що закінчується на 0, якщо закінчуються від 5 до 9 копійок.

ДФС запроваджує нові електронні формати для фізичних осіб

ДФС України з метою забезпечення зручності платників податків у рамках електронного сервісу щодо отримання інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді допрацьовано електронні формати. Вони будуть запроваджені з 01.10.2018 року:

Перелік доопрацьованих електронних форматів

№ п/п

Назва форми

Діючий електронний формат

Новий електронний формат

1

Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді

F1301801

F1301802

2

Відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків (відповідь на запит у електронному вигляді)

F1401801

F1401802

Запровадження нової форми передбачає розширення переліку інформації з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, яку будуть отримувати платники податків у відповідь на запити про свої доходи в електронному вигляді.

Відповідь за новою формою доповнена інформацією про суму виплаченого доходу, суму перерахованого податку, а також про дати прийняття/звільнення з роботи відповідно до Податкових  розрахунків за формою № 1ДФ, які подаються податковими агентами до контролюючих органів.

Зазначені електронні формати розміщені на веб-порталі ДФС України в рубриці «Електронна звітність» в розділі «Платникам податків про електронну звітність» в підрозділі «Інформаційно-аналітичне забезпечення» в  Реєстрі електронних форм податкових документів. 

Більше інформації про електронний сервіс у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid/.

Також нагадуємо, що підготувати, заповнити та надіслати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді та отримати відповідь за новими формами можна в «Електронному кабінеті» (cabinet.sfs.gov.ua).

 

Система e-Receipt: бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій

Постановою КМУ від 13 червня 2018 року № 472 (далі – Постанова № 472) було затверджено проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Отже, бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.

Слід зазначити, що інноваційна електронна система e-Receipt передбачає:

- можливість використання новітніх моделей комплексів та їх миттєву фіскалізацію;

- можливість використання контрольно-звітної інформації, що передається від пристрою (чеки) суб’єктами господарювання, для самоконтролю та громадянами для захисту їх прав як споживачів;

- відмову від друку паперових чеків;

- відмову від послуг інформаційного екваєра;

- безкоштовне програмне забезпечення та інтерфейси користувачів — суб’єктів господарювання та покупців;

- створення центру супроводження бізнесу, який включатиме адміністраторів серверного обладнання та службу підтримки користувачів;

- цілодобову доступність користувачів до системи, можливість їх обслуговування у режимі 24/7/365.

Заходи, які здійснюються для вдосконалення процедур реєстрації і застосування РРО, спрямовано на дерегуляцію відносин між державою та бізнесом у сфері застосування РРО, адже створення нової системи з досить широким функціоналом стане не тільки ефективним інструментом контролю за проведенням розрахункових операцій з боку держави, а й зручним електронним сервісом для користувачів РРО та громадян-покупців.

Нагадуємо, що інноваційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій – e-Receipt, розроблена ДФС, передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети,смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребує абонентської плати за користування нею.

Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм. Вона передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Всі кейси цієї системи є безкоштовними для її користувачів та не потребують абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

Система e-Receipt також матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.  

Реквізити рахунків для перерахування єдиного внеску не змінилися!

Платники Харківської області можуть їх завантажити на суб-сайті головного управління ДФС у Харківської області у розділі «Бюджетні рахунки». Рахунки по Україні можна завантажити на офіційному порталі ДФС.

Дуже важливо правильно заповнювати реквізити у платіжному дорученні на перерахування внеску. У разі будь-якої помилки, кошти не зараховуватимуться та такий платник сплатить штраф і пеню.

Одне з характерних порушень роботодавців – допуск до роботи найманих працівників без оформлення трудових відносин

Згідно чинного законодавства працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу та повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу в установленому порядку.

Повідомлення ДФС подається:

- засобами електронного зв’язку з використанням ЕЦП відповідальних осіб згідно з вимогами законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- тільки на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше, ніж з 5 особами.

Повідомлення подається:

- за працівників – резидентів, прийнятих за трудовим договором;

- за працівників – нерезидентів, прийнятих за трудовим договором;

- за працівників – сумісників (зовнішніх і внутрішніх).

Не подається повідомлення:

- за осіб, що надають послуги за ЦПД;

- за практикантів та стажистів (без укладання трудового договору)

Наразі на виконання розпорядження КМУ від 5 вересня №649-р триває інформаційно-роз’яснювальна кампанія контролюючих органів про неприпустимість допуску до роботи найманих працівників без оформлення з ними трудових відносин. Від 5 жовтня будуть проводитися комплексні заходи, спрямовані на детінізацію зайнятості та доходів населення.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Нова звітність з ЄСВ

20 вересня – граничний термін подання страхувальниками за новою формою Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (форма № Д4 (місячна)). Звіт подається за серпень п.р.

Форма та Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.05.2018 №511.

Наказ №511 чинний з 1 серпня 2018 року, опублікований в «Офіційному віснику України» від 06.07.2018 р. №51.

Звітність за новою формою подається з 1 вересня 2018 року та вперше по строку:

Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне

страхування» - за серпень 2018 року до 20 вересня 2018 року

Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» до Наказу № 435:

- за 2018 рік до 10 лютого 2019 року (для ФОП)

- за 2018 рік до 1 травня 2019 року (подають члени ФГ та особи, які провадять незалежну професійну діяльність)

Детально про Додаток 4

Додаток 4 до Порядку № 435 (форма № Д4) подається роботодавцями за найманих працівників Податковий номер або серію та номер паспорта замінено на Реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) або серію та номер паспорта за формою БКNNXXXXXX/ПХХХХХХХХХ ЗО.

Зміни відбулись у наступних таблицях Додатку 4:

таблиці 1, таблиці 5, таблиці 6.

Таблицю 1 звіту доповнено новими рядками щодо нарахування єдиного внеску:

- 3.2.1, де зазначається сума нарахованого єдиного внеску на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами, установами і організаціями працюючим особам з інвалідністю (22%);

(У рядку 3.2.1 відображається сума нарахованого ЄСВ за ставкою 22 % на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами, установами й організаціями працюючим особам з інвалідністю.

Рядок 3.2.1 є довідковим і відображає інформацію про те, яку б суму ЄСВ було нараховано працівникам - особам з інвалідністю у випадку застосування до нарахованого доходу звичайної ставки ЄСВ - 22 %.

Показник рядка 3.2.1 не включається в показник рядка 3.2 і, відповідно, в підсумковий показник рядка 3)

- 3.3.1, де зазначається сума нарахованого єдиного внеску на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами та організаціями всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, зокрема товариствами УТОГ та УТОС (22%);

(У рядку 3.3.1 відображається сума нарахованого ЄСВ за ставкою 22 % на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами та організаціями всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, зокрема товариствами УТОГ та УТОС.

Рядок 3.3.1 є довідковим і відображає інформацію про те, яку б суму ЄСВ було нараховано працівникам - особам з інвалідністю у випадку застосування до нарахованого доходу звичайної ставки ЄСВ - 22 %.

Показник рядка 3.3.1 не включається в показник рядка 3.3 і відповідно, в підсумковий показник рядка 3).

- 3.4.1, де зазначається сума нарахованого єдиного внеску на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами та організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю (за умов, визначених частиною чотирнадцятою статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування"), працюючим особам з інвалідністю (22%).

(У рядку 3.4.1 відображається сума нарахованого ЄСВ за ставкою 22 % на суми заробітної плати, нарахованої підприємствами та організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю (за умов, визначених ч. 14 ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»), працюючим особам з інвалідністю.

Рядок 3.4.1 є довідковим і відображає інформацію про те, яку б суму ЄСВ було нараховано працюючим особам з інвалідністю у випадку застосування до нарахованого доходу звичайної ставки ЄСВ - 22 %. Показник рядка 3.4.1 не включається в показник рядка 3.4 і, відповідно, в підсумковий показник рядка 3).

Новації! Доповнено перелік випадків формування та подання страхувальником Таблиці 5

звіту, ризначеної для реєстрації застрахованих осіб у реєстрі застрахованих осіб. Так, таблиця 5 подаватиметься, якщо протягом звітного періоду:

- особу було переведено на іншу посаду або роботу у того самого страхувальника; ( запис про переведення працівника на іншу посаду або роботу в того самого страхувальника вносять до таблиці 5 в такому самому порядку, як і про прийняття на роботу. Записи про причини звільнення в таблиці 5 належить вносити в точній відповідності до формулювання чинного законодавства із посиланням на відповідну статтю, пункт закону, наприклад: п. 4 ст. 40 КЗпП України)

- особа вперше вступила на військову службу або закінчила проходження військової служби (із виключенням зі списків особового складу військової частини (військового навчального закладу, установи тощо)) у порядку, встановленому положеннями про проходження військової служби;

особам із числа військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу надано відпустку у зв'язку з вагітністю та пологами.

- якщо за даними страхувальника протягом звітного періоду не було зафіксовано фактів укладання та розірвання трудових угод (цивільно-правових договорів), зміни посади, термінів проходження військової служби або надання відповідної відпустки,

таблицю 5 додатка 4 до цього Порядку формувати та надавати не потрібно;

- якщо протягом звітного періоду страхувальник із застрахованою особою розірвав трудовий договір (цивільно-правовий договір), а потім знову уклав, на таку застраховану особу треба зробити два записи в таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку: перший - із зазначенням дати припинення трудових відносин, другий – із зазначенням дати початку трудових або цивільно-правових відносин;

У зв'язку з цим таблицю 5 звіту доповнено новими графами:

12 "Професійна назва роботи", 13 "Код ЗКППТР", 14 "Код класифікатора професій", - код класифікатора професій (код КП), код загальносоюзного класифікатора професій, посад та тарифних розрядів (код ЗКППТР), професійну

назву роботи обирають із довідника, що відповідає національному класифікатору України "Класифікатор професій ДК 003:2010";

15 "Посада" – повинна відповідати запису у трудовій книжці,

16 "Документ-підстава про початок роботи та відпустку, кінець трудових або цивільно-правових відносин, переведення на іншу посаду",

19 "Військове звання".

Про Таблицю 6.

Таблицю 6 додатку 4 доповнено новим кодом типу нарахування – 14 «Сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованою заробітною платою (доходом) за попередні періоди, у зв’язку із здійсненням перерахунку при звільненні працівника за попередні періоди, що пов’язані з уточненням днів використаної наперед відпустки (у зв’язку із сторнуванням)».

Код типу 13 – використовуємо з метою донарахування ЄСВ до мінімального розміру.

Код типу 14 – використовуватиметься в окремих випадках: коли у місяці звільнення працівникові буде сторнуватися зайво нараховані дні відпустки, які він використав у попередніх періодах.

На якій формі подавати «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (форма дод. 5 річна) за 2017 рік, якщо він не подавався?

Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (форма № Д5 (річна) подається за новою формою

Якщо ФОП, яка є пенсіонером помилково подав «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (форма дод. 5 річна) з повною сумою нарахувань за рік. Яким чином можливо скасувати (уточнити звіт або зняти нарахування)?

Суми самостійного визначення бази нарахування єдиного внеску фізичними особами – підприємцями, у тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, і є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю, підлягають сплаті на загальних підставах та не підлягають скасуванню.

У разі несвоєчасної сплати самостійно визначеного зобов’язання такі особи несуть відповідальність відповідно до ст. 25 Закону № 2464.

Таб.1 (форми №Д4) Ряд.3.2.1. якщо % пільги не проставляється автоматично то заносити його самостійно ?

Якщо звіт автоматично не обробляється, можна заносити самостійно.

Підприємство було призупинено і звіти не подавалися. З 3 серпня розпочало діяльність. Як надалі звітуватися? Які таблиці потрібно заповнювати?

У разі використання праці найманих працівників (здійснення виплат за договорами ЦПХ) та нарахування заробітної плати або доходу застрахованим особам подається Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (додаток 4 до Порядку; форма Д4)

 

Як надавати звіт, якщо його до цього часу немає в переліку довідника податкової звітності?

Звіт подається за допомогою программного забезпечення «Електронний кабінет платника податку» та Єдиного вікна подання звітності.

Як повинен член фермерського господарства відображати нарахування ЄСВ у звіті за членів фермерського господарства?

Згідно з п.5 розд.ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сумм нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для членів фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підстав, звітними періодами є календарні місяці, які формуються та відображаються у річній звітності, що подається до 01 травня року за результатами фінансового року.

Звіт подається за формою № Д5 із зазначенням типу форми «початкова».

Чи обов»язково подавати звіти в електронному вигляді, якщо на підприємстві не проводилась діяльність і заробітна плата не виплачувалась?

Якщо юридичні особи або ФОП не використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих працівників до контролюючих органів ними не подається.

Роботодавці (страхувальники), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у частині подання звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів (далі – Звіт) зобов’язані формувати та подавати Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду, незалежно від того, чи нараховувався дохід найманим працівникам (застрахованим особам).

Звітним періодом є календарний місяць.

Звіт подається згідно з додатком 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сумм нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, який затверджено наказом

Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, із змінами та доповненнями.

У разі наявності трудових відносин між страхувальником та застрахованою особою обов’язковим є нарахування заробітної плати та подання Звіту.

Як внести зміни до поданного раніше звіту, якщо встановлено помилку?

Виправлення помилок у звіті щодо сумм нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що стосуються грошових показників, страхувальник може здійснити у звітному місяці із застосуванням кодів типу нарахувань, передбачених п. 9 розд. IV Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сумм нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне

страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями (далі – Порядок).

У разі виявлення страхувальником у Звіті після закінчення строку подання такого Звіту помилки в реквізитах (крім сум), що стосується страхувальника або застрахованої особи, подаються скасовуючі документи, тобто   страхувальник повинен сформувати та подати Звіт за попередній період, який містить перелік таблиць Звіту, відповідну таблицю із зазначенням типу форми «скасовуюча» з відомостями, які були помилкові, на одну або декількох застрахованих осіб та відповідну таблицю із зазначенням типу форми «початкова» із зазначеними правильними відомостями на на одну або декількох застрахованих осіб, при цьому таблиця 6 додатка 4 до Порядку має містити дані щодо кожної застрахованої особи окремо.

Як відобразити фонд зарплати інвалідів у ФОП?

Згідно з частиною тринадцятою ст. 8 Закону №2464 ставка ЄВ у розмірі 8,41 відс. визначеної бази нарахування для працюючих інвалідів встановлена тільки для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди. Вказана пільга не розповсюджується на ФОП, які використовують працю найманих працівників – інвалідів.

Таким чином, для найманого працівника – інваліда (основне місце роботи), який працює у ФОП сума ЄВ розраховується виходячи із ставки ЄВ у розмірі 22 відсотки.

Які суми потрібно відображати з кодом типу нарахувань "14"?

З кодом типу нарахувань «14» відображається сума різниці між розміром мінімальної заробітної плати та фактично нарахованої заробітної плати (доходом) за попередні періоди, у зв'язку із здійсненням перерахунку

при звільненні працівника за попередні періоди, що пов'язані з уточненням днів використаної наперед відпустки (у зв'язку із сторнуванням).

Яким чином на титульних аркушах додатку 4-7 звіту щодо сум нарахованих ЄВ заповнюється графа “Відмітка про подання” та чи потрібно подавати до контролюючих органів таблиці, які не містять відомостей (не заповнюються страхувальником взагалі)?

Графа “Відмітка про подання” заповнюється працівником контролюючого органу у разі подання звітності на паперових носіях.

Щодо необхідності своєчасної сплати ЄСВ та погашення заборгованості з ЄСВ

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено накладення штрафу у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум та на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

До прикладу, ФОП на загальній системі оподаткування, який зобов’язаний з 1 січня 2017 року сплачувати ЄСВ за відсутності доходу, та який за якихось обставин не сплачував внесок за 2017 рік та 1 півріччя 2018 року і заборгував 13362,36 грн. доведеться сплатити разом із штрафом і пенею до 20 тисяч гривень, за умови, якщо він платитиме зараз. Якщо пізніше – сума пені збільшиться.

Звертаємо увагу! Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Розстрочення та відстрочення заборгованості зі сплати ЄСВ не передбачено.

Заборгованість не підлягає списанню. Строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені з єдиного внеску не застосовується.

Дізнатися про наявність/відсутність заборгованості з єдиного внеску можна особисто звернувшись до ДФС з відповідною письмовою заявою, або через «Електронний кабінет», обравши в меню приватної частини кабінету «Стан розрахунків з бюджетом».

Умова для звільнення юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи від сплати земельного податку

Якщо під час здійснення юридичною особою господарської діяльності земельні ділянки використовувалися для провадження такої діяльності, і юридична особа звільнялася від сплати земельного податку за ці земельні ділянки відповідно до п. п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ, то у разі тимчасового припинення господарської діяльності на юридичну особу також розповсюджується норма п. п. 4 п. 297.1 ст. 297 ПКУ.

Отже, єдиною умовою звільнення юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи від сплати земельного податку є не результати фінансово-господарської діяльності, а безпосереднє використання земельних ділянок для здійснення цієї діяльності.

Враховуючи зазначене, юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи - власники земельних ділянок не є платниками земельного податку у разі тимчасового припинення господарської діяльності, якщо під час здійснення діяльності земельні ділянки платником використовувалися.

 

Податкова декларація з рентної плати за спецвикористання лісових ресурсів – подається і за періоди, коли відсутній об’єкт оподаткування

Рентна плата сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, крім сум рентної плати, сплачених відповідно до підпунктів «а» і «б» пп. 256.11.6 п. 256.11 ст. 256 ПКУ (абзац другий п. 257.5 ст. 257 ПКУ).

Оскільки рентна плата сплачується лісокористувачами щокварталу рівними частинами від суми рентної плати, зазначеної в спеціальних дозволах, виданих у відповідному календарному році, то суб’єкт господарювання, зареєстрований платником рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, повинен подавати до контролюючого органу податкову декларацію з рентної плати до кінця звітного (податкового) року, у тому числі коли у деяких звітних (податкових) періодах звітного (податкового) року відсутній об’єкт оподаткування (не здійснювалася заготівля деревини).

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Як звітувати платнику єдиного податку

Платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду. Відповідно до п.п. 49.18.3, п. 49.18 ст. 49 ПКУ - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Згідно з п. 296.3 ст. 296 ПКУ платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених ПКУ, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Така норма встановлена п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ.

Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 295.3 ст. 295 ПКУ).

Обов'язок продавця - надати покупцю розрахунковий документ

Підприємці – платники єдиного податку під час проведення розрахунків із покупцями за продані їм товари (надані послуги) мають право не використовувати РРО. Таке право передбачене ст. 9 Закону України “Про застосування  реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” (далі - Закон № 265). За певних умов дозволяє це і п. 296.10 ст. 296 ПКУ.

Водночас, п. 2 ст. 3 Закону № 265 та п. 11 ст. 8 Закону України “Про захист прав споживачів” зобов'язують продавця видати покупцям розрахунковий документ установленої форми, що підтверджує факт купівлі і дату продажу товару (послуги). За вимогою покупців підприємець-єдинник має надати накладну або інший  письмовий  документ,  що засвідчує передання права  власності на них від продавця до покупця (п. 15 ст. 3 Закону № 265).

Отже, незалежно від того, вимагає покупець розрахунковий документ чи ні, підприємець зобов'язаний видати відповідний документ.

 

Дохід від продажу нерухомості не оподатковується якщо право власності більше трьох років

Відповідно до ст.172 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або її частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної ст. 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки , не оподатковується.

Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.

Обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував  доходи, зокрема, від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був  сплачений податок відповідно до р. IV ПКУ (п.179.2 ст.179).

  

Підставою для застосування пільги зі сплати податку є заява платника

Фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, в якому виникло це право (п. 284.2 ст. 284 ПКУ).

Отже, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 01 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Враховуючи вищевикладене, підставою для застосування пільги зі сплати податку є заява платника, однак щорічне подання останньої не передбачено.

Відповідно до п. 287.2 ст. 287 ПКУ облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

Згідно з п. 285.1 ст. 285 ПКУ базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ.

Перелік категорій фізичних осіб – власників земельних ділянок, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п. 281.1 ст. 281 ПКУ.

Звільнення від сплати земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.

Пунктом 281.4 ст. 281 ПКУ передбачено, якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.    

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Згідно з абзацом п’ятим п. 286.5 ст. 286 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

Служба за контрактом

Новини

Урядові портали

Сайт президента України Кабінет міністрів Реестр виборців Харківська обласна рада Державна фіскальна служба України Харківська обл. держ. адміністрація Інститут держ. управління
Інститут держ. управління
ВГОРУ