Оголошення

Дивитись усі

Туристичний маршрут

Туристичний маршрут

по місту Лозова

На виконання Закону України від 10.12.2015 р. №888 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» у 2016 році було створено відділ з питань реєстрації місця проживання фізичних осіб та ведення реєстру громади Лозівської міської ради Харківської області (далі - відділ), який є структурним підрозділом виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області.

Відповідно до Закону України від 11.12.2003 №1382-ІV «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» (зі змінами) відділ здійснює:

  • формування та ведення реєстру Лозівської територіальної громади;
  • реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування;
  • передачу інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.

Реєстрація місця проживання на даний час впливає на 14 сфер державного управління, зокрема, військовий облік, житло і право на проживання, захист прав дітей, податки та бюджет, соціальний захист населення, доступ до правосуддя, виборче право, внутрішньо переміщені особи та мешканці тимчасово окупованих територій, процедура реєстрації тощо.

Реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання є однією із найросповсюдженіших адміністративних послуг серед населення. Відділ забезпечує надання даних послуг в повній мірі та є суб'єктом надання адміністративної послуги через відділ «Центр надання адміністративних послуг» міської ради (далі - ЦНАП). Послуги реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання, що надаються через ЦНАП – є платними послугами, а кошти за їх сплату надходять до місцевого бюджету. Сплата за адміністративну послугу щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання складає 13, 60 грн., при порушені терміну реєстрації адміністративна послуга складає 40,80 грн. За 2016-2020 рр. відділом було здійснено 33 550  реєстраційних дій.

Відділ також за особистим зверненням громадян надає безкоштовні послуги:

  • запис в паспорті громадянина України у зв'язку з перенайменуванням вулиць, переномерацією квартир;
  • зняття з реєстрації місця проживання померлих осіб за свідоцтвом про смерть;
  • зняття з реєстрації місця проживання за рішенням суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права власності на житлове приміщення або права користування житловим приміщенням, про виселення, про зняття з реєстрації місця проживання особи, про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення її померлою;
  • оформлення та видача довідки про реєстрацію місця проживання (для оформлення паспорта громадянина України особам віком від 14 років, оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, постановки на облік для поліпшення житлових умов на кожного зареєстрованого члена сім'ї , отримання матеріальної допомоги тощо);
  • надання письмовиих відповідей на запити судів, прокуратури, виправних колоній, виконавчої служби, Державної міграційної служби, консулствам, нотаріусам, відділу Державного реєстру виборців, військовому комісаріату, народному депутату, тощо.

На виконання законодавчих актів України та рішень виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області відділ забезпечує підготовку та подання звітів щодо зареєстрованих/знятих з реєстрації місця проживання фізичних осіб до:

- Лозівського РВ ГУ ДМС України в Харківській області;

- Головного управління статистики у Харківській області;

- Лозівського ОМТЦК та СП;

- відділу ведення Державного реєстру виборців Лозівської міської ради та Лозівської районної державної адміністрації;

- комунального підприємства «Житлова управляюча компанія»;

- управляння освіти, молоді та спорту

- УСЗН;

- старостинських округів.

Вдалими прикладами досягнення відділу є налаштування роботи з використанням сучасних технічних та програмних засобів, зокрема, використання безконтактних карт-рідерів для зчитування паспортів громадян України у вигляді ІD-картки та посвідок на тимчасове/постійне проживання в Україні. За ініціативи міського голови Зеленського С.В. було розглянуто та вирішено питання щодо придбання програмного забезпечення з модулем крипто захисту «ЦНАП-SQS», який став платформою Реєстру Лозівської територіальної громади Харківської області. З міського бюджету для цього було виділено 150 000 тисяч гривень. Завдяки цьому було автоматизовано роботу відділу. Впроваджено електронний документообіг між відділом реєстрації місця проживання фізичних осіб та ведення реєстру громади та відділом «Центр надання адміністративних послуг», а це є мінімізація часу для виконання процедур:

  • реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання;
  • формування та друк заяв автоматично;
  • видачі довідки про реєстрацію місця проживання;
  • видача довідки про зняття з реєстрації місця проживання;
  • друку адресної картки;
  • роботи з ID–паспортом громадянина України;

-   оформлення звітів.

З 2016 р. по 2020 р. відділом прийнято та опрацьовано близько 250 000 карток реєстрації громадян, що зареєстровані/зняті з реєстрації місця проживання по м.Лозова та населеним пунктам, що входять до складу старостинських округів Лозівської територіальної громади Харківської області. На 17 грудня 2020 року в Реєстрі територіальної громади значиться зареєстрованими 44 698 осіб, що становить понад 49% від наявного населення по Лозівській територіальній громаді (90 466 осіб за даними Головного управління статистики в Харківській області станом на 01.01.2020 р.).

З метою інформування населення за місцем розташування відділу, оформлено інформаційний стенд, на якому висвітлюється інформація щодо правил реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб. Спеціалістами відділу було надруковано та розповсюджено близко 5000 листівок з інформацією відділу. Матеріали по роботі відділу висвітлюються в газеті «Голос Лозівщини» та соціальних мережах.

Працівники відділу постійно ведуть роботу щодо підвищення рівня самоосвіти, пошуку нової інформації у сфері реєстрації місця проживання через Інтернет, вивчення закондавчої бази та підвищення рівня іміджу відділу серед населення та колег. Спеціалісти відділу мають відзнаки та нагороди міського та обласного рівнів. Відділ тісно взаємодіє органами реєстрації України з питань обміну досвідом роботи.

Начальник відділу є членом комісії з питань призначення (відновлення) та здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, комісії з питань призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, житлових субсидій та пільг населенню, комісії щодо розгляду заяв про виплату грошової компенсації сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також інвалідів війни I-II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов; була постійним учасником засідань сесій Лозівської міської ради, учасником рейдів щодо обстежень сімей ромів, засідань квартральних комітетів; приймала участь у підготовці та реалізації рішень виконавчого комітету Лозівської міської ради, розпоряджень міського голови.

Для розміщення відділу було вирішено питання щодо   ремонту (в тому числі із заміною двох радіаторів опалення) трьох кабінетів на третьому поверсі приміщення готелю «Лозова» по вул.Свято-Миколаївській, 4. Робочі місця працівників облаштовані новою та сучасною оргтехнікою, новими меблями. Протягом року відділ забезпечуюється необхідними канцелярськими товарами, офісним папером, обслуговуванням оргтехніки та іншими матеріалами, які необхідні для роботи відділу.

Основні показники проведеної відділом роботи

за п’ять років (2016-2020 рр.)

Проведена робота

Кількість, шт.

Здійснено   реєстрацію місця проживання осіб по заявам

10278

Здійснено зняття з реєстрації місця проживання осіб по заявам

10165

Здійснено зняття з реєстрації місця проживання померлих осіб (за повідомленням Лозівського РВ ГУДМС України в Харківській області)

4339

Здійснено зняття з реєстрації місця проживання за повідомленнями органів реєстрації

2536

Здійснено зняття з реєстрації місця проживання за рішенням суду

418

Оформлено та надіслано повідомлень про зняття з реєстрації місця проживання осіб

2279

Оформлено та видано довідок про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання дітям, віком до 16 років та громадянам, які мають паспорт громадянина України у формі картки

26916

Здійснено змін у паспортах у зв’язку з   декомунізацією та переномерацією   квартир (за зверненням громадян)

2130

Надано письмові відповіді на на запити (суду, прокуратури, виправної колонії, виконавчої служби, консульству, нотаріусам, народному депутату, структурним підрозділам Державної міграційної служби, адвокатам тощо)

14 586

Надано письмові відповіді за зверненням громадян

23

Здійснено прийом громадян (поосібно)

15060

 

Відділ реєстрації Лозівської міської ради Харківської області відповідно до покладених на нього завдань: здiйснює державну реєстрацiю речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень вiдповiдно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі Закон); нaдaє інформацiю про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно вiдповiдно до закону; здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також зміни до відомостей, відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі Закон); забезпечує надання інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідно до законодавства; забезпечує взяття на облiк безхазяйного нерухомого майна вiдповiдно до закону; вживає в межах компетенції заходи щодо ведення Державного peєстру  юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; забезпечує прийом та видачу документів, пов'язаних з проведенням державної реєстрацiї речових прав на нерухоме майно,   реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, взяттям на облiк безхазяйного нерухомого майна, наданням інформацiї про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного Державного реєстру, про державну реєстрацію прав та їх обтяжень з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відповідно до законодавства; організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів.

За період 2016-2020 роки відділом було проведено близько 6000 реєстраційних дій стосовно юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та близько 27000 реєстраційних дій стосовно державної реєстрації нерухомого майна.

Основними здобутками у сфері державної реєстрації за 2016-2020 роки можна виділити:

- Запроваджено норми, які сприяють удосконаленню, спрощенню порядку створення та діяльності юридичних осіб, що призводить до зменшення витрат часу при здійсненні відповідних реєстраційних дій у сфері державної реєстрації суб'єктів господарювання;

- забезпечено децентралізацію та своєчасну передачу на місцевий рівень повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;

- впроваджено заходи щодо протидії рейдерству у сферах державної реєстрації шляхом розширення контрольних функцій Міністерства юстиції України;

- надано безкоштовний доступ державним органам до роботи з Єдиними державними реєстрами;

- забезпечено постійне оновлення інформації про бенефіціарного власника при проведенні кожної реєстраційної дії, крім державної реєстрації припинення юридичної особи;

- нотаріуси отримали повний обсяг повноважень державних реєстраторів;

- запровадження можливості подання електронних документів для проведення реєстраційних дій;

- скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації; 

- запроваджено прийняття та видачу документів під час державної реєстрації громадських формувань через фронт-офіси;

- запроваджено принцип екстериторіальності в сферах державної реєстрації в межах областей;

- проведено ліквідацію «акредитованих суб’єктів», що здійснювали державну реєстрацію прав та їх обтяжень (усунення з ринку реєстраційних послуг «акредитованих суб’єктів» можна вважати позитивним нововведенням. Акредитованими суб’єктами вважалися юридичні особи публічного права, в трудових відносинах з якими перебували державні реєстратори та завдяки яким втілювалась переважна більшість рейдерських схем);

- запровадження принципу одночасності вчинення реєстраційних дій (введено принцип одночасності, який передбачає, що нотаріальні та реєстраційні дії щодо нерухомого майна проводяться одним нотаріусом та вчиняються безпосередньо одна за одною);

- скасування принципу екстериторіальності (закон також скасував принцип екстериторіальності, відповідно до якого державний реєстратор міг вчиняти реєстраційні дії щодо майна незалежно від його місцезнаходження. Відтепер державна реєстрація речових прав проводиться в межах тієї області, де знаходиться майно);

- удосконалення технічних аспектів доступу державних реєстраторів до реєстру та вчинення реєстраційних дій. Удосконалюється підхід до програмних продуктів, що застосовуються під час державної ре­єстрації. Доступ державного реєстратора до Реєстру здійснюється шляхом багатофакторної аутентифікації;

- Автоматизація відносин між Державним земельним кадастром і Державним реєстром речових прав на нерухоме майно;

- Зміна положень Закону України «Про оренду землі» щодо процедури поновлення договорів оренди землі. Скасування необхідності подання заяви про державну припинення договору оренди землі у разі його закінчення та інші.

Отже, маємо надію, що зміни до законодавства, які спостерігаються, справлять позитивний вплив на прозорість правовідносин у цій сфері.

Новини

Урядові портали

Сайт президента України Кабінет міністрів Реестр виборців Харківська обласна рада Державна фіскальна служба України Харківська обл. держ. адміністрація Інститут держ. управління
Інститут держ. управління
ВГОРУ