Оголошення

Дивитись усі

Туристичний маршрут

Туристичний маршрут

по місту Лозова

IMG 1699

Звернуться члени виконавчого комітету Лозівської міської ради до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та народного депутата України Юлії Світличної. Текст звернення схвалили сьогодні, 12 січня, на черговому засіданні виконавчого комітету. Члени виконкому наполягають на недопущенні на загальнодержавному рівні підвищення тарифів на електроенергію та природний газ і стримання інших факторів, що спонукають до підвищення тарифів на комунальні послуги.

Через підвищення вартості електричної енергії на 34,5% тарифи на комунальні послуги збільшаються на 14,6% (додатково 2,6 млн. грн. на рік).

Збільшення вартості природного газу на 13,6% збільшує витрати комунальних підприємств на 32,2% (додаткова потреба - 39,3 млн. грн. на рік)

Удорожчання вартості покупної води на 38,7% збільшує витрати підприємства на 32%. (додатково 2,4 млн. грн. на рік).

                                                                                                         Верховній Раді України,

                                                                                                         Кабінету Міністрів України,

                                                                                                         Народному депутату України

                                                                                                         Юлії СВІТЛИЧНІЙ

 

Звернення щодо недопущення на загальнодержавному рівні підвищення тарифів на електроенергію та природний газ і стримання інших факторів, що спонукають до підвищення тарифів на комунальні послуги

 

Наприкінці 2020 року всі комунальні підприємства Лозівської міської територіальної громади звернулися до виконавчого комітету Лозівської міської ради Харківської області з розрахунками підвищених тарифів на комунальні послуги (постачання теплової енергії, водопостачання та водовідведення). Для підприємств це вимушений крок, адже діючі тарифи не покривають збільшені на 2021 рік витрати. Основними причинами перегляду тарифів є збільшення вартості природного газу та тарифів на його транспортування, здорожчання електричної енергії та підвищення мінімальної заробітної плати. Ці статті є основними в структурі собівартості комунальних послуг (по теплопостачанню питома вага цих статей становить 83,4%, по водопостачанню та водовідведенню – 78,3% від загальної собівартості послуг). Зміна цих складових належить до зовнішніх чинників та не залежить від комунальних підприємств та міської влади, а регулюються на загальнодержавному рівні. Тарифи встановлюються НКРЕКП, оплата праці впроваджується відповідно до Галузевої угоди.

Через підвищення вартості електричної енергії на 34,5% тарифи на комунальні послуги збільшуються на 14,6% (додатково 2,6 млн. грн. на рік).

Збільшення вартості природного газу на 13,6% збільшує витрати комунальних підприємств на 32,2% (додаткова потреба - 39,3 млн. грн. на рік)

Удорожчання вартості покупної води на 38,7% збільшує витрати підприємства на 32%. (додатково 2,4 млн. грн. на рік)

Підвищення мінімальної заробітної плати на 27% спричиняє підвищення фонду оплати праці на 9,9% та додатково збільшує нарахування на заробітну плату на 9,9%. (всього витрати потребують збільшення на 9,7 млн. грн. на рік).

Крім того, подорожчання енергоносів та підвищення мінімальної заробітної плати і обов’язковість її впровадження негативно впливають на роботу всіх підприємств малого і середнього бізнесу, що розташовані на території громади, а особливо на промислові підприємства. Це пов’язано з тим, що скорочуються обсяги реалізації продукції та доходи підприємств, а видаткову частину на енергоносії та оплату праці необхідно збільшувати. Більшість підприємств громади, в таких умовах, будуть змушені оптимізувати свої витрати,  збільшити вартість продукції та послуг або взагалі припинити свою діяльність. 

В умовах загальнодержавного карантину чергове підвищення вартості комунальних послуг вкрай негативно відобразиться на мешканцях громади, які отримають додаткові витрати за збільшеними тарифами на комунальні послуги.

Крім того, для населення на 2021 рік вже встановлені підвищені тарифи на природний газ та електроенергію. Всі ці чинники створюють соціальну напругу в громаді, викликають протестні настрої. Субсидії та пільги в повній мірі не компенсують втрати домогосподарств на житлово-комунальні послуги. Свого часу були змінені нормативи і підходи призначення субсидій, в підсумку кількість одержувачів субсидій по Лозівській громаді скоротилась з 21 тисячі до 16 тисяч домогосподарств. Відповідно зменшилась і компенсація витрат комунальних підприємств. Компенсація різниці в тарифах не платиться з четвертого кварталу 2015 року.

Міська влада стає заручником цієї ситуації, адже необхідно турбуватись про благополуччя мешканців, але при цьому і не допустити зупинки комунальних підприємств та забезпечити стабільні комунальні послуги.

Підвищення тарифів на комунальні послуги та енергоносії також впливає на збільшення видатків бюджету громади. Після підвищення тарифів незабезпеченість бюджету громади на енергоносії становить 20,6 млн. грн. Збільшення мінімальної заробітної плати призводить до збільшення витрат бюджету Лозівської міської територіальної громади на оплату праці на 20%, або на 53,4 млн. грн., а зростання доходної частини бюджету від підвищення мінімальної заробітної плати складає всього на 5,1%, або на 20,9 млн. грн. Загальна незабезпеченість бюджету територіальної громади становить 37 млн. грн.

Враховуючи збільшення делегованих державою повноважень та підвищення видатків по захищеним статтям бюджету Лозівська міська територіальна громада не має в бюджеті достатньо коштів, щоб компенсувати в повній мірі додаткові витрати комунальних підприємств щоб не допустити підвищення тарифів.

Просимо Вас звернути увагу, в межах своєї компетенції, на загальнодержавну проблему функціонування комунальних підприємств та вжити відповідних заходів:

  • забезпечити стабілізацію та відкритість тарифоутворення;
  • знизити вартість природного газу для теплопостачальних підприємств;
  • забезпечити сталість тарифів на електричну енергію для комунальних підприємств;
  • переглянути підходи до застосування та перерахунку підвищення оплати праці відповідно до збільшення мінімальної заробітної плати (відстрочка впровадження, зменшення відповідальності за недотримання, перегляд обов’язковості застосування галузевих угод в сфері житлово-комунального господарства, або надання повноважень органам місцевого самоврядування обмежувати оплату праці на комунальних підприємствах, зокрема адміністративному та загальновиробничому персоналу в залежності від їх фінансової спроможності);
  • врегулювати питання по справедливому встановленню тарифів на електричну енергію та природний газ (включаючи розподіл та транспортування) для населення та забезпечити їх сталість та прогнозованість.
  • передбачити в державному бюджеті компенсацію різниці тарифів для комунальних підприємств теплопостачання та водопостачання при зміні на загальнодержавному рівні тарифів на енергоносії та перегляді мінімальної заробітної плати.

Про розгляд даного звернення та вжиті заходи щодо стабілізації тарифоутворення в Україні просимо проінформувати виконавчий комітет Лозівської міської ради Харківської області у визначені чинним законодавством строки.

 

 

 

 

 

 

Служба за контрактом

Новини

Урядові портали

Сайт президента України Кабінет міністрів Реестр виборців Харківська обласна рада Державна фіскальна служба України Харківська обл. держ. адміністрація Інститут держ. управління
Інститут держ. управління
ВГОРУ