Оголошення

Дивитись усі

Туристичний маршрут

Туристичний маршрут

по місту Лозова

Адреса: 64606 Харківська область, м.Лозова м-н 3 буд.5

Схема проїзду: в м.Лозова від вокзалу маршрутним таксі до зупинки «Торгівельний центр»

Контакти: (05745) 5-11-96, 5-12-07, 5-12-14

телефон канцелярії : (05745)5-12-07

Електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Код органу: 2027

Податковий номер: 43191742

Керівництво органу: Праскурін Артур В’ячеславович – начальник Лозівського управління  Головного управління ДПС у Харківській області


Контактні телефони, за якими можна отримати консультації

Назва територіального управління

Території обслуговування

Напрямок, за яким надається консультація

Код,

номер телефону

Лозівське управління

м.Лозова

Лозівський,

Близнюківський р-н

адміністрування податків і зборів з юридичних осіб

(05745) 70099

адміністрування податків і зборів з фізичних осіб

(05745) 70499

м. Первомайський, Первомайський р-н

адміністрування податків і зборів з юридичних осіб

(05748) 3-31-07

адміністрування податків і зборів з фізичних осіб

(05748) 3-29-18

м.Лозова

Лозівський,

Близнюківський р-н

ведення особових рахунків платників податків в частині сплати, звірка реквізитів бюджетних рахунків

(05745) 70405

м. Первомайський, Первомайський р-н

(05748) 3-32-25

м.Лозова

Лозівський,

Близнюківський р-н

робота з податковим боргом

(05745)51212

м. Первомайський, Первомайський р-н

(05748) 3-42-52

Лозівська ДПІ:

м.Лозова

Лозівський,

Близнюківський р-н

приймання податкової звітності

(05745)5-12-07

Первомайська ДПІ:

м. Первомайський, Первомайський р-н

(05748) 3-40-93

Перелік ДПІ:

Лозівська державна податкова інспекція Лозівського управління Головного управління ДПС у Харківській області

Адреса: 64606, Харківська область, м.Лозова, м-н 3 буд.5

Контакти: (05745) 5-12-07, 5-12-14

Керівництво:

Вепрецька Вікторія Володимирівна - начальник Лозівської державної податкової інспекції Лозівського управління Головного управління ДПС у Харківській області

Первомайська державна податкова інспекція Лозівського управління Головного управління ДПС у Харківській області

Адреса: 64107, Харківська область, м.Первомайський, вул.Бугайченко, буд.25

Контакти: (05748) 3-40-93, 3-29-18

Керівництво:

Горошко Алла Іванівна - начальник Первомайської державної податкової інспекції Лозівського управління Головного управління ДПС у Харківській області 


Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків

0206 2

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до пункту 70.7 статті 70 Податкового Кодексу України, фізичні особи - платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Порядок внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків визначений Положенням про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 жовтня 2017 №1306/31174, із змінами (далі – Положення).

Відповідно до розділу ІX Положення, фізичні особи - платники податків зобов'язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки, протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР особисто або через законного представника чи уповноважену особу до контролюючого органу за місцем постійного проживання, у разі зміни місця проживання - до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту постійного проживання, подають у Заяву за формою № 5ДР до будь-якого контролюючого органу.

Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних.

Додатково повідомляємо, що надати Заяву за формою № 5ДР можна за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи.

Вхід до Електронного кабінету платника здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.uaа також через офіційний веб-портал ДПС.


Надаєте працівникам спецодяг: наслідки при їх звільненні

0206 3

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до пп. 165.1.9 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема, вартість спеціального (форменого) одягу та взуття, що надаються роботодавцем у тимчасове користування платнику податку, який перебуває з ним у трудових відносинах. Порядок забезпечення, перелік та граничні строки використання спеціального (у тому числі форменого) одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту встановлюються Кабінетом Міністрів України та/або галузевими нормами безоплатної видачі працівникам спеціального (форменого) одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту.

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ), а саме у вигляді вартості використання житла, інших об’єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах (пп. «а» пп. 164.2.17 ПКУ).

Враховуючи вищевикладене, якщо працівник, який припиняє трудові відносини з працедавцем, не повертає йому спеціальний (у тому числі формений) одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту, граничний строк використання яких не настав, та компенсує залишкову вартість цього майна роботодавцю, то вартість такого майна не включається до складу місячного оподатковуваного доходу.


Страхування життя: особливості отримання податкової знижки.

0206 4

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками 2020 року фактично здійснені ним протягом минулого року витрати на сплату страхових платежів.

До витрат, частина яких може бути компенсована з бюджету належать страхові платежі (страхові внески, страхові премії) та пенсійні внески, які сплачені платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внески на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім'ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяці звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):

а) при страхуванні платника податку або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом платника податку, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління чи за їх сукупністю — суму, визначену в абзаці першому підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 Кодексу (у 2020 році: 2940 грн );

б) при страхуванні члена сім'ї платника податку першого ступеня споріднення або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління на користь такого члена сім'ї чи за їх сукупністю — 50 % суми, визначеної в абзаці першому підпункту 169.4.1 пункту 169.4 статті 169 Кодексу, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім'ї (у 2020 році: 1470 грн).

Порядок застосування платником податку — фізичною особою права на податкову знижку передбачений статтею 166 розділу ІУ Податкового кодексу України. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яку платникам необхідно подати, до податкових органів за своєю податковою адресою, не пізніше 31 грудня  2021 року.

Нагадаємо, до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником ПДФО витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними бо товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (пп. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ). У зазначених документах обов’язково відображається сума сплачених страхових та пенсійних внесків, дата сплати, прізвище платника, реквізити договору згідно з яким здійснюється така плата, відповідний договір (договір довгострокового страхування життя, договір недержавного пенсійного забезпечення, пенсійний контракт з недержавним пенсійним фондом тощо).


Порядки використання РРО та ПРРО змінять: проект наказу Мінфіну

0206 5

25 травня на сайті ДПС з'явився текст проекту наказу Мінфіну щодо змін до Порядків реєстрації та застосування РРО та ПРРО. З текстом проекту можна ознайомитися тут.

За пояснювальною запискою до проекту акту передбачено привести Порядок РРО у відповідність до положень Закону № 1017.

Зміни щодо роботи з РРО 

Зокрема, має бути скасовано обов’язок суб’єкта господарювання, який проводить розрахункові операції через РРО, забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Також з Порядку мають виключати норми щодо обов’язку забезпечувати використання режиму попереднього програмування в РРО найменування, ціни, кількості товарів (за винятком підакцизних).

Порядок РРО, Порядок РРОВ та Порядок ЦСО передбачено привести у відповідність до пункту 11 Порядку №601, в частині встановлення терміну проведення робіт ЦСО з введення РРО в експлуатацію.

Зміни щодо роботи з ПРРО 

Проектом акту буде приведено у відповідність до положень Закону № 1017 Порядок ПРРО в частині:

  • врегулювання можливості застосовувати в ПРРО, у тому числі, удосконаленого електронного підпису та/або удосконаленої електронної печатки для засвідчення особою, яка проводить розрахункову операцію, розрахункових документів та передачі інформації від ПРРО до фіскального сервера ДПС (Хоча КМУ вже змінив постанову щодо реалізації фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій (ПРРО) для різних та окремих сфер застосування. Але без змін до Порядку №547 новації не будуть працювати;
  • скасування необхідності використання режиму попереднього програмування найменування, ціни, кількості товарів (за винятком підакцизних) в ПРРО;
  • заборони використання ПРРО при оптовій та/або роздрібній торгівлі пальним.

Також Порядком ПРРО встановлено форму (електронну форму), за якою надається інформація про кваліфіковані/удосконалені сертифікати відкритих ключів, які використовуються в ПРРО, для їх включення до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Крім того, приведено у відповідність із Законом № 1117 норми стосовно надання можливості ведення обліку операцій з видачі готівкових коштів держателям ЕПЗ через ПРРО.

Водночас Порядок ПРРО спрощено шляхом виключення необхідності подання на реєстрацію до фіскального сервера повідомлення про відкриття зміни ПРРО за формою № 3-ПРРО. Форму № 3-ПРРО виключено з Порядку ПРРО як додаток.


Послуги транспортного експедирування із залученням нерезидента: що з ПДВ?

0206 6

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що оскільки місце постачання послуг з навантаження, розвантаження, перевантаження, складування, зберігання вантажів, які надаються як експедитором-нерезидентом, так і третіми особами — нерезидентами, залученими експедитором, знаходиться за межами митної території України, збори та обов’язкові платежі сплачуються експедитором-нерезидентом у межах виконання договору транспортного експедирування на митній території інших держав, то згідно з п. 185.1 ст. 185 ПКУ такі послуги не підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ, та сума компенсації вартості таких послуг (зборів, обов’язкових платежів) не включається до бази оподаткування ПДВ замовника-резидента.

При цьому транспортно-експедиторські послуги, що надаються замовнику-резиденту експедитором-нерезидентом, є об’єктом оподаткування ПДВ, оскільки місцем їх постачання відповідно до пп. «ж» п. 186.3 ст. 186 ПКУ є місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб’єкт господарювання, тобто у цьому випадку — митна територія України. Податкові зобов’язання за операціями з постачання таких послуг нараховуються отримувачем послуг від нерезидента виходячи з вартості експедиторської винагороди у порядку, визначеному ст. 208 ПКУ.


Уникнення подвійного оподаткування: чи поширюється дія довідки про резиденство за 2020 рік на 2021 рік до подання нерезидентом нової довідки?

0206 7

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що особа, яка виплачує доходи нерезидентові у звітному (податковому) році, у разі подання нерезидентом довідки з інформацією за попередній звітний податковий період (рік) може застосувати правила міжнародного договору України, зокрема, щодо звільнення (зменшення) від оподаткування, у звітному (податковому) році з отриманням довідки після закінчення звітного (податкового) року (п. 103.8 ст. 103 Податкового кодексу України).

Таким чином, у разі наявності у платника податку довідки з інформацією за попередній звітний податковий період (рік), платник податку може скористатися умовами міжнародного договору при виплаті доходу нерезиденту у звітному (податковому) періоді на підставі такої довідки, з подальшим отриманням від такого нерезидента довідки за відповідний звітний період після закінчення звітного (податкового) року.


Хто сплачує до бюджету екологічний податок, що справляється за скиди промислових та інших стічних вод у системи каналізації?

0206 1

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п.п. 240.1.2 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти.

Згідно з частинами другою – п’ятою ст. 42 Водного кодексу України від 06 червня 1995 року № 213/95-ВР із змінами і доповненнями водокористувачі можуть бути первинними і вторинними.

Первинні водокористувачі – це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.

Вторинні водокористувачі (абоненти) – це ті, що не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їхні системи на підставі договору про водопостачання (поставку води) та/або про водовідведення без отримання дозволу на спеціальне водокористування.

Вторинні водокористувачі здійснюють скидання стічних вод у водні об’єкти на підставі дозволів на спеціальне водокористування.

Об’єктом та базою оподаткування екологічним податком, зокрема є обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об’єкти (п.п. 242.1.2 п. 242.1 ст. 242 ПКУ).

Таким чином, екологічний податок за здійснення скидів забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти сплачується до бюджету первинними водокористувачами, оскільки ними, на підставі дозволів на спеціальне водокористування здійснюються скиди у водні об’єкти стічних вод з умістом забруднюючих речовин.

При цьому, вторинний водокористувач є платником екологічного податку у разі якщо ним отримано дозвіл на спеціальне водокористування, на підставі якого здійснюється скидання стічних вод у водні об’єкти.


 Отримуйте довідку про відсутність заборгованості в електронній формі

6

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1102/32554 затверджено Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. (далі – Порядок № 733).

Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка), що надається відповідно до Порядку № 733 формується за відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстрочених, відстрочених, реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.

Для отримання Довідки платникові необхідно подати заяву про надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі - Заява) за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 733.

Заява подається платником (на його вибір):

у паперовій формі - до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі –уповноважений орган).

в електронній формі - на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua, з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.

Створити та надіслати Заяву можливо у меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє шляхом вибору відповідної електронної форми документа.

Заява повинна містити, серед іншого:

- обов’язкове посилання на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та

- найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 733 Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.

Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.

Довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги».

 

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування. У Довідці обов’язково зазначається термін її дії.


Земельний податок для фізичних осіб 2021

5

Всі громадяни України, які володіють рухомим або нерухомим майном мають сплачувати обов’язкові платежі або податки державі. Зокрема, власники земельних ділянок щороку зобов’язані сплачувати земельний податок, крім випадків, коли вони звільнені від плати за землю.

Плата за землю – обов’язковий платіж

Відповідно до Податкового кодексу України плата за землю – це обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Платниками податку є:

  • власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
  • землекористувачі.

Об’єктами оподаткування є:

  • земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні;
  • земельні частки(паї), які перебувають у власності.

Плата за землю віднесена до місцевих податків і є однією із складових податку на майно. Тому встановлення ставок земельного податку належить до повноважень сільських, селищних, міських рад та рад об’єднаних територіальних громад, які встановлюють розміри ставок цього податку виключно в межах ставок, визначених Податковим кодексом України та затверджують їх своїм рішенням щороку до 15 липня.

Нарахування земельного податку фізичним особам здійснюють податкові органи за місцем знаходження земельної ділянки на підставі даних Державного земельного кадастру з урахуванням бази оподаткування земельним податком.

Базою оподаткування для розрахунку земельного податку є:

  • нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації;
  • площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Скільки треба платити

Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування − не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель − не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Ставки земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено, та які розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для сільськогосподарських угідь − не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для лісових земель − не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області. 

Важливо! Контролюючі органи обчислюють суми земельного податку та надсилають або вручають особисто платнику за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року повідомлення-рішення. В свою чергу, фізичні особи сплачують земельний податок протягом 60 днів з дня вручення повідомлення – рішення.

Якщо платник податку виявив розбіжності у відомостях про земельну ділянку, що були надані контролюючими органами, йому необхідно звернутись до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки з оригіналами документів на право власності, користування пільгою для проведення звірки та уточнення даних.

Про пільги щодо сплати земельного податку

Існують пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб. Зокрема, відповідно до статті 281 Податкового кодексу України від сплати податку звільняються:

Проте, таке звільнення від сплати податку за земельні ділянки, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

  • для ведення особистого селянського господарства − у розмірі не більш як 2 гектари;
  • для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах − не більш як 0,25 гектара, в селищах − не більш як 0,15 гектара, в містах − не більш як 0,10 гектара;
  • для індивідуального дачного будівництва − не більш як 0,10 гектара;
  • для будівництва індивідуальних гаражів − не більш як 0,01 гектара;
  • для ведення садівництва − не більш як 0,12 гектара.

Для отримання пільги необхідно звернутись до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки із заявою про надання пільги та документами, що посвідчують право на пільгу: посвідчення особи з інвалідністю або довідку медико-соціальної експертної комісії; посвідчення батьків багатодітної сім’ї; пенсійне посвідчення (за віком); посвідчення «Учасник бойових дій», «Особа з інвалідністю внаслідок війни», «Учасник війни», «Член сім’ї військовослужбовця, який загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби», «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1-3 категорія) тощо.

Важливо! Варто знати, якщо фізична особа станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги.


Здача приміщення в оренду фо-підприємцем: умови

 

4

Відповідно до ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Частиною першою ст. 320 Цивільного кодексу України визначено, що власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.

Згідно із п. п. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) не можуть бути платниками єдиного податку першої-третьої груп фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 400 кв. метрів, нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 900 кв. метрів.

Нормами чинного законодавства не передбачено обмежень щодо надання в оренду власного нерухомого майна фізичними особами, які зареєстровані суб’єктами господарювання.

Фізичні особи – підприємці можуть надавати власне майно в оренду за умови, що здавання в оренду нерухомого майна такою фізичною особою не здійснюється в межах підприємницької діяльності платника єдиного податку.

Оподаткування доходу від надання нерухомості в оренду (суборенду, емфітевзис), житловий найм (піднайм) здійснюється відповідно до п. 170.1 ст. 170 ПКУ.


 

3

ЄСВ-2021: ставки та терміни сплати єдиного внеску

 

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що Єдиний соціальний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - це консолідований страховий внесок в Україні, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі.

У 2021 році розмір мінімальної зарплати буде змінюватися двічі:

з 1 січня (6000 грн) та з 1 грудня (6500 грн).

А отже, буде змінюватися мінімальний страховий внесок з ЄСВ:

з січня по листопад - 1320 грн. (6000 х 22%);

за грудень – 1430 грн. (6500 х 22%).

Також нагадуємо терміни сплати ЄСВ самозайнятими особами у 2021 році:

фізичними особами - підприємцями, які обрали спрощену систему оподаткування незалежно від обраної групи - до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок;

фізичними особами - підприємцями, які обрали загальну систему оподаткування та особами, які провадять незалежну професійну діяльність - до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. Остаточний розрахунок за календарний рік до 10 лютого наступного року.

Таким чином, мінімальний розмір єдиного внеску для підприємців, який підлягає сплаті, становить:

за І квартал 2021 року - 3960 грн. (термін сплати 19 квітня 2021 року);

за ІІ квартал 2021 року - 3960 грн. (термін сплати 19 липня 2021 року);

за ІІІ квартал 2021 року - 3960 грн. (термін сплати 19 жовтня 2021 року);

за IV квартал 2021 року - 4070 грн. (термін сплати 19 січня 2022 року).


 

Відсутність об`єкту оподаткування рентної плати за спеціальне використання води: чи потрібно повідомляти ДПС?

2

Первинний водокористувач у разі відсутності у звітному періоді об’єкта оподаткування рентною платою за спеціальне використання води зобов’язаний подати до контролюючого органу податкову декларацію з рентної плати разом з Додатком (ами) 5 (в частині рентної плати за спеціальне використання води) або заяву про відсутність об’єкта оподаткування.

Для первинного водокористувача наявність діючого дозволу на спеціальне водокористування визначає його обов’язок подавати до контролюючого органу за основним або неосновним місцем обліку податкової декларації з рентної плати разом з Додатком (ами) 5 (в частині рентної плати за спеціальне використання води), у тому числі у разі відсутності об’єкта оподаткування у деяких звітних (податкових) періодах. При цьому нормами Податкового кодексу України не передбачено подання до контролюючого органу первинним водокористувачем заяви про відсутність об’єкта оподаткування рентною платою за спеціальне використання води у звітному періоді.

Для суб’єкта господарювання, у якого закінчився термін дії дозволу на спеціальне водокористування, або у разі його анулювання та припинення використання води (тобто об’єкт оподаткування відсутній), останнім податковим періодом, за який подається декларація разом з Додатком (ами) 5 (в частині рентної плати за спеціальне використання води), є звітний період, у якому закінчився термін дії дозволу на спеціальне водокористування.


Платник ПДФО у минулому році отримав благодійну допомогу від декількох благодійників: чи треба подавати декларацію про майновий стан і доходи?

1 Головне управління ДПС у Харківській області звертає увагу, що одним із видів доходу, який підлягає декларуванню, є благодійна допомога, але лише в окремих випадках.

Так, будь-яка благодійна допомога (у будь-якій її формі) щодо цілей оподаткування поділяється на цільову та нецільову. Цільова допомога – це благодійна допомога, що надається під визначені умови та напрями її витрачання, а нецільовою вважається допомога, яка надається без встановлення таких умов або напрямів.

У разі дотримання визначених Податковим кодексом України (далі – ПКУ) умов цільова допомога у будь-якій сумі не включається до оподатковуваного доходу платника податку. Все інше, що не відповідає визначеним  вимогам цільової благодійної допомоги, оподатковується відповідно до пп. 170.7.3 ПКУ.

Передусім, оподаткуванню підлягає допомога, сукупний розмір якої на рік перевищує граничний розмір доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги. Тож у поточному році можна отримати матеріальну допомогу, яка не перевищує 3180 грн і при цьому бути звільненим від оподаткування (у 2020 році така сума становила 2940 грн).

Зверніть увагу, у разі, якщо сума нецільової благодійної допомоги перевищує зазначений розмір, вона включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як інші доходи і підлягає оподаткуванню за ставкою 18 %  податку на доходи фізичних осіб та 1,5 % військового збору.

Зазвичай, податки утримує надавач нецільової допомоги у джерела виплати, звітуючи про це перед податковою у відповідному податковому розрахунку. Проте, платник податку, що у поточному році отримав такого роду допомогу від декількох благодійників, має власноруч подати декларацію про майновий стан і доходи до 30 квітня наступного року.

Отже, якщо ви у 2020 році отримували нецільову благодійну допомогу від декількох благодійників і розмір такої допомоги перевищив 2940 грн, вам необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи у строк до 1 травня 2021 року.


Використання безкоштовного програмного забезпечення "Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до "Єдиного вікна подання електронної звітності" для формування та подання податкової, фінансової та іншої звітності платників в електронному вигляді

 

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 18.09.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 23.09.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 30.09.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 07.10.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 15.10.2019 

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 22.10.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 28.10.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 04.10.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 12.11.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 18.11.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 27.11.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 02.12.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 10.12.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 23.12.2019

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 02.01.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 15.01.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 20.01.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 27.01.2020 

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 03.02.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 02.03.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 11.03.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 17.03.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 25.03.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 30.03.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 08.04.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 13.04.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 22.04.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 28.04.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 05.05.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 12.05.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 18.05.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 26.05.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 02.06.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 10.06.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 15.06.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 22.06.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 01.07.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 07.07.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 15.07.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 22.07.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 28.07.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 03.08.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 10.08.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 25.08.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 08.09.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 15.09.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 22.09.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 29.09.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 07.10.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 12.10.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 19.10.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 26.10.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 03.11.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 10.11.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 18.11.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 24.11.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 01.12.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 15.12.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 23.12.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 29.12.2020

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 13.01.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 20.01.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 28.01.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 03.02.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 09.02.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 17.02.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 23.02.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 02.03.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 10.03.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 15.03.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 23.03.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 30.03.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 06.04.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 14.04.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 21.04.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 28.04.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 05.05.2021

Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України 12.05.2021

Новини

Урядові портали

Сайт президента України Кабінет міністрів Реестр виборців Харківська обласна рада Державна фіскальна служба України Харківська обл. держ. адміністрація Інститут держ. управління
Інститут держ. управління
ВГОРУ